img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و شش


روند رو به رشد به‏کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات و به تبع آن تجارت الکترونیکی، منجر به بروز و ظهور موج جدیدی از کسب و کار در قالب استفاده از بازارهای الکترونیکی شده است. ورود به بازارهای الکترونیکی و تلاش به‏منظور بقا در این بازارها مستلزم بازنگری در کلیه ابعاد، مباحث و استراتژی‏های کسب و کار بنگاه‏ها می‏باشد. یکی از این مباحث نحوه «قیمت‌گذاری» محصولات می‏باشد. قیمت یکی از چهار عامل اصلی بازاریابی است که با سیاست‏گذاری درست و دقیق بنگاه‏ها را قادر می‎‏سازد تا علاوه بر تاثیرگذاری بر رفتار بازار هدف در راستای تحقق اهداف بازاریابی، درآمد و سود سرشاری را نصیب خود سازند. از آنجایی که قیمت یکی از عوامل موثر بر تصمیم به خرید مصرف‏کننده است، تعیین قیمت‏های نامناسب در مواردی تاثیرات جبران‏ناپذیری بر بنگاه‏ها وارد نموده و منجر به کاهش سودآوری، کاهش سهم بازار و کاهش اعتبار بنگاه‏ها می‏شود. از این رو لازم است تا بنگاه‏ها با استراتژی‌های مناسب قیمت‏گذاری در عرصه کسب و کار الکترونیکی آشنایی داشته باشند. با توجه به این مهم، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی انواع مدل‌های قیمت‌گذاری در کسب و کار الکترونیکی اختصاص یافته است.

مطابق با معمول، فصل دوم ماهنامه به مقالات منتخب اختصاص دارد. در این شماره یک مقاله با عنوان "بررسی چالش‏های بیمه الکترونیکی از دیدگاه مشتریان با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی فازی" انتخاب شده است. در این مقاله چالش‏های پیش‏روی بیمه الکترونیکی از دیدگاه مشتریان خدمات بیمه‏ای مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی، مهم‏ترین چالش‏های نظام بیمه الکترونیکی رتبه‏بندی شده‏اند. نتایج حاصل از این مقاله نشان می‏دهد که مهم‏ترین چالش‏های بیمه الکترونیکی از دیدگاه مشتریان، شهرت بیمه، دسترسی به قوانین و مقررات بیمه الکترونیکی، فراهم شدن آسان‏تر خدمات، تنوع خدمات، سرعت خدمات، اعتبار خدمات و معتمد بودن شرکت‏های بیمه است.

فصل سوم، به مطالعه مورد کاوی شرکت «Dell» اختصاص دارد. در این مطالعه سعی شده است با تشریح تاریخچه این شرکت مواردی نظیر چشم‌انداز و ماموريت، حوزه فعاليت، ويژگي‏ها، منابع انساني، فناوري و تحقیق و توسعه و چشم‌انداز آينده مطرح شوند. پس از آن با استفاده از تحلیل‏های 5 نیروی رقابتی پورتر، P.E.S.T و تحلیل SWOT، استراتژی‏های کسب و کار شرکت  Dellدر چالش‌های بازار ارایه شده است.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان " The boundaries of information sharing and integration: A case study of Taiwan e-Government " است که در سال 2012 در شماره 29 نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. در این مقاله، محدودیت‎های یکپارچه‎سازی و به‏اشتراک‎گذاری میان‏بخشی اطلاعات در دولت الکترونیکی تایوان مورد بررسی قرار گرفته است. چارچوب محدودیت‏های پیشنهادشده در این مقاله می‏تواند به‏عنوان یک ابزار تحلیلی مفید برای شناخت محدودیت‏های عمودی و افقی در زمینه‏های مختلف دولت الکترونیکی در نظر گرفته شود. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‏دهد که پیاده‏سازی سیستم‏های اطلاعاتی متمرکز می‏توانند باعث کاهش و یا حذف انواع مختلف محدودیت‏های به‏اشتراک‏گذاری اطلاعات در میان سازمان‏های دولتی شوند.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است