img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و چهار


با گسترش فعاليت‏هاي عملياتي شركت‏ها و سازمان‏ها در دنياي كسب‏وكار امروز، اعمال تصميمات مديريتي برروي آن‏ها بسيار مشكل شده است. سازمان‏ها بايد بيش از پيش خود را با اين محيط كسب‏وكار متغير تطبيق داده و از منابع خود براي رسيدن به اهداف و ماموريتشان استفاده نمايند. فناوري اطلاعات نيز به عنوان يكي از منابع راهبردي سازماني از اين امر مستثني نمي‏باشد. معماري سازماني ابزاري براي افزايش قدرت مديريت بر فناوري اطلاعات سازمان با هدف ايجاد هماهنگي بين عناصر اين فناوري براي نيل به اهداف سازماني است. یکی از بهترین رویکردها در معماری سازمانی، معماری سازمانی سرویس‏گرا است که از ترکیب معماری سازمانی و معماری سرویس‏گرا حاصل می‏شود و از ویژگی‏های آن قابلیت استفاده مجدد، قرارداد رسمی برای تعامل، اتصال سست، پنهان‏سازی پیاده‏سازی داخلی، قابلیت ترکیب‏پذیری، خودمختاری و قابلیت شناسایی است که امکان تغییرات به‏هنگام در برابر شرایط متفاوت محیط کسب‏وکار را برای سازمان‏ها و شرکت‏ها فراهم می‏کند. با توجه به این‌که ترکیب معماری سازمانی و معماری سرویس‏گرا می‏تواند هدفی مطلوب برای سازمان‏ها در مواجهه با تغییرات همیشگی محیط کسب‏وکار آن‏ها باشد، اولین فصل این شماره از ماهنامه به معرفی معماری سازمانی سرویس‏گرا اختصاص یافته است.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "بررسی برخی از ابزارهای بهبود وب برای نابینایان" می‌باشد که در آن، پس از مروری بر مطالعات پیشین و آشنایی با ابزارهای مورد استفاده نابینایان در وب، به معرفی برخی از ابزارهای بهبود وب برای نابینایان که به صورت رایگان در اختیار کاربران هستند پرداخته شده و این نرم‌افزارها مورد مقایسه قرار گرفته‏اند و همچنین 5 نرم‌افزار برتر در این زمینه که تجاری نیز می‌باشند، معرفی و مقایسه شده‏اند.
با توجه به این‌که رشد سریع تجارت الکترونیکی مشخصه اصلی اقتصاد نوین است، تجارت الکترونیکی به‏عنوان یکی از مهم‏ترین عوامل تأثیرگذار نقش بسزایی در پیشرفت جوامع  داشته است، به‎‏گونه‏ای ‏که سهم قابل توجهی را در تجارت جهانی به خود اختصاص داده و راه را براي رشد سريع‏تر اقتصادي فراهم کرده است. همچنین اهميت و نقش صنايع كوچك و متوسط در كشورهاي صنعتي و كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش بوده و به دليل ظهور فناوري‏هاي نوين، مسئله پذيرش فناوري توسط سازمان‏ها براي كسب مزيت رقابتي از اهميت زيادي برخوردارست. از این رو در دومین مقاله این فصل با عنوان "شناسایی عوامل کلیدی موفقیت به‏منظور توسعه صنایع کوچک و متوسط در حوزه تجارت الکترونیکی"، پس از مرور تحقیقات پیشین و کسب نظرات خبرگان به‏منظور توسعه صنایع کوچک و متوسط در حوزه تجارت الکترونیکی، عوامل کلیدی موفقیت شناسایی و سپس با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی، این عوامل رتبه‏بندی شده‏اند.
فصل سوم به صورت موردی به مطالعه برترین‌های صنعت دولت الکترونیکی در منطقه اروپا اختصاص یافته است. این مطالعه با هدف ترویج به‌اشتراک‌گذاری دانش و الگو گرفتن از برنامه‌های کاربردی سایر کشورها جهت کاهش هزینه‌های زاید و هزینه‌های راه‌اندازی سیستم‌های جدید، انجام شده است که در آن، بهترین‌های صنعت دولت الکترونیکی در کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته و خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده در این کشورها ارایه شده‏اند. 
فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‌ای با عنوان "Build an agile BI organization" است که در سال 2013 توسط Boris Evelson انجام شده و مؤسسه تحقیقاتی Forrester آن را منتشر کرده است. در این مقاله، دلایل عدم کارایی سازمان‌های نسل پیشین مبتنی بر هوش تجاری تشریح شده و سپس روش‌های ظهور سازمان‌های چابک و انعطاف‌پذیر با استفاده از شیوه‌های نوین به‌کارگیری هوش تجاری بیان‌می‌شوند.



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است