img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

آمار استفاده از وب سایتها و شبکه های اجتماعی در ایران

1395/04/29

در شرایط امروز شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام در ایران، با ترافیک بیشتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک که زمانی در صدر توجه کاربران ایرانی بودند، روبه‌رو هستند.

با توجه به آمارهای وب سایت الکسا که به انتشار و رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید می‌پردازد، در ایران شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خارجی مانند اینستاگرام در رتبه ۹، تلگرام ۱۳، یوتیوب ۴۷، فیس‌بوک ۱۳۲ و توییتر ۴۷۲ قرار گرفته‌اند و شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند فیس‌نما در رتبه ۳۴ و کلوب در رتبه ۶۳ قرار دارند.

گوگل در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده و در ایران هم مانند آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، در رتبه اول وب‌سایت‌های پربازدید قرار دارد. پس از آن وب‌سایت ورزش ۳ که تولید محتوای آن در ایران صورت می‌گیرد در رتبه دوم است. رتبه سوم وب‌سایت‌ها نیز در ایران به یاهو اختصاص یافته که در جهان در رتبه پنجم است.

دیجی‌کالا و بلاگفا در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند و آپارات که درواقع وب‌سایتی ایرانی با محتوایی ویدیومحور مشابه یوتیوب است، در رتبه ششم جای گرفته و البته بخشی از مخاطبانش نیز در آمریکا حضور دارند. همچنین ویکی‌پدیا در ایران در رتبه هفتم و در جهان رتبه ششم را دارد. پارسی‌جو و یوز نیز که موتورهای جست‌وجوی ایرانی هستند به ترتیب رتبه‌های ۲۸۱ و ۹۸۴ را در ایران دارند.

از نکات جالب بازدیدها می‌توان به وب‌سایت «پیوندها» اشاره کرد که رتبه ۲۸ را در ایران به خود اختصاص داده است. این وب‌سایت جدا از اینکه ممکن است توسط کاربران اینترنتی  به صورت مستقل باز شود، هنگامی بر روی سیستم کاربر پدیدار می‌شود که یکی از سایت‌ها و یا بخش‌های فیلترشده در سایتی توسط کاربری جست‌وجو شود و در صورت جست‌وجوی محتوای فیلترشده، کاربر به صفحه پیوندها هدایت می‌شود، بنابراین پیوندها برای کاربران ایرانی وب‌سایتی نام آشناست که تا به حال حداقل یک بار با آن روبه‌رو شده‌اند.

پیوندها که تنها در ایران مخاطب دارد و بنابراین ۹۹.۳ درصد بازدیدکنندگانش ایرانی هستند، شامل بخش‌هایی از جمله: فهرست مصادیق محتوای مجرمانه، ثبت سایت در پایگاه ساماندهی، درخواست معرفی در پیوندها، درخواست فیلتر و رفع فیلتر و پیشنهادات و انتقادات است و رتبه ۲۸ این وب‌سایت در ایران را می‌توان نشانه‌ای از مراجعه بالای کاربران اینترنتی ایران به محتواهای فیلترشده دانست.

آمار وب‌سایت‌های پربازدید در کشوری مانند آمریکا بدین صورت است که پس از گوگل که در اغلب کشورها و به طور کلی در جهان رتبه اول را به خود اختصاص داده، فیس بوک، یوتیوب، آمازون، یاهو، ویکی‌پدیا و توییتر در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار دارند و اینستاگرام نیز که رتبه ۱۹ جهانی را دارد رتبه ۱۷ را به خود اختصاص داده است.

همچنین نکته قابل توجه دیگر، تفاوت بازدیدهای تلگرام در ایران در مقایسه با سایر کشورهاست. این وب‌سایت که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین پیام‌رسان در ایران است و رتبه ۱۳ وب‌سایت‌های پربازدید را دارد، در جهان در رتبه ۴۶۱ جای گرفته. پس از ایران که با بازدید ۴۴ درصدی از  تلگرام استفاده‌کننده بی‌رقیب این پیام‌رسان است، روسیه با ۱۰.۴ درصد، ایتالیا با ۴.۸ درصد، اسپانیا با ۳.۷ درصد و برزیل با ۲.۹ درصد در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است