img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و هفت


امروزه اهمیت پنهان‏سازی داده‏ها به‏ویژه در سیستم‏هایی که به لحاظ امنیتی از اولویت بالایی برخوردار می‏باشند بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از راهکارهای پنهان‏سازی داده‏ها استفاده از تکنیک استگانوگرافی است. استگانوگرافی زیرمجموعه‌ای از رمزنگاری محسوب می‌شود که تلاش به مخفی نمودن پیام‌ها در رسانه‌های دیگر کرده و از کشف آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد، به‏طوری‏که نوع خاصی از اطلاعات مورد نظر در سایر انواع اطلاعات نهفته می‌شود. استگانوگرافی به اطلاعات یا فایل مخفی‏شده در یک عکس دیجیتالی، فایل تصویری یا صوتی اطلاق می‌شود. رایج‌ترین استفاده از استگانوگرافی، مخفی کردن یک فایل درون فایل دیگر است. زمانی که اطلاعات یا یک فایل درون یک فایل حامل مخفی می‌شود، داده‌ها معمولا با یک کلمه عبور رمزگذاری می‌شوند. با توجه به اهمیت موضوع استگانوگرافی، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی و مقایسه تطبیقی نرم‌افزارهای استگانوگرافی در تصویر اختصاص یافته است.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "ارایه مدل پیشنهادی برای زنجیره تامین چابک" می‏باشد. در این مقاله پس از انجام بررسی‏های گسترده بر روی ادبیات موضوع، مدل‏های مختلف زنجیره تامین و شاخص‏های چابکی زنجیره تامین مورد شناسایی قرار گرفته و براساس جمع‏بندی مطالعات انجام شده، مدلی به‏منظور چابک‏سازی زنجیره تامین ارایه شده است.
مقاله دوم در این فصل "ارزیابی عملکرد سیستم بانکداری متمرکز بر اساس کارت امتیازی متوازن (مورد کاوی : پست بانک ایران)" نام دارد. در این مقاله، ابتدا شاخص‏های ارزیابی عملکرد سیستم بانکداری متمرکز بر اساس ادبیات پژوهش و مصاحبه با خبرگان، مورد شناسایی قرار گرفته و سپس با استفاده از روش دلفی فازی، مهم‏ترین شاخص‏ها در این زمینه تعیین شدند. در مرحله بعد، عملکرد سیستم بانکداری متمرکز در هر یک از ابعاد و شاخص‏ها مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‏های حاصل از تحقیق نشان می‏دهد که در بعد کاربرمحور، سیستم بالاترین و در بعد تکنولوژی، سیستم پایین‏ترین عملکرد را داراست.
فصل سوم، به بررسی و تجزیه و تحلیل تأثیرات و مزایای ناشی از پیاده‏سازی پنجره واحد تجاری اختصاص دارد. در این راستا پس از بیان مبانی مرتبط با پنجره واحد تجاری، پیاده‏سازی پنجره واحد تجاری در کشور تایلند که از نمونه‏های موفق در این زمینه است، مورد بررسی قرار گرفته و در بخش آخر نیز جمع‏بندی مطالب ارایه‏شده و برنامه‏های‏ آتی این کشور بیان می‏شود.
فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان " The Implementation of Enterprise Business Intelligence: Case Study Approach" است که در سال 2013 در نشریه "Journal of Southeast Asian Research" منتشر شده است. در این مطالعه، یک مدل بلوغ هوش تجاری سازمانی پیشنهاد شده و در سه شرکت ساختمانی در کشور مالزی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج اولیه نشان می‏دهد که هیچ کدام از این سه شرکت نتوانسته‏اند بالاترین سطح بلوغ در زمینه پیاده‏سازی هوش تجاری را کسب نمایند. بنابراین، یک مدل EBI2M به‏منظور ارایه دستورالعمل‏های متناسب برای این شرکت‏ها مورد استفاده قرار می‏گیرد تا این شرکت‏ها بتوانند روند پیاده‏سازی هوش تجاری در آینده را بهبود بخشند.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است