img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره هفده



در عصر حاضر انقلاب اطلاعاتی علاوه بر تغییرات شگرف در حوزه‏های مختلف، ساختار بسیاری از مشاغل را نیز تغییر داده است. از نتايج قابل توجه رشد عظيم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ايجاد و گسترش پديده‌اي جديد با عنوان "كار از راه دور" یا "دورکاری" است. دورکاري، شيوه‏ی جديد اشتغال در بسياري از کشورهايي است که زيرساخت­هاي فني و فرهنگي آن فراهم شده و براي شاغلان در سازمان­هاي مختلف، نوعي فرصت تلقي مي­شود.

دوركاري با عناويني چون كار الكترونيكي، كار در خانه، كار از خانه، رفت و آمد الكترونيكي يا رفت و آمد از راه دور نيز شناخته مي­شود. در يك جمع­بندي از تعاريف ارايه شده، مي‌توان گفت كه "دوركاري روشي براي سازماندهي كار بر مبناي ايجاد انعطاف زماني و مكاني در انجام كار، با استفاده از قابليت‌هاي فناوري اطلاعات است".

دوركاري مزاياي زیادی دارد که می­تواند از سه جنبه فردي، سازماني (براي كارفرما) و اجتماعي مورد توجه قرار گیرد. همچنین موانع و مشکلات دورکاری نیز نباید از نظر دور بماند. در حال حاضر دورکاری یکی از مفاهیم اساسی در حوزه دولت الکترونیکی به شمار می­رود. با عنایت به اهمیت توسعه دورکاری و شیوه­های کار از راه دور در راستای تحقق دولت الکترونیکی در کشور و همچنین تأکید و سیاست­گذاری‏های صورت­گرفته طی سال­های اخیر به منظور تحقق این امر، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی مفاهیم اولیه دورکاری اختصاص یافته است.  

فصل دوم مقالات منتخب را شامل می‏شود که در این شماره دو مقاله با عناوین " Business models & Customer’s Portal for Carpet Industry" و "معرفی چارچوبی به‏منظور قیمت‏گذاری خدمات دولت الکترونیکی" برای این فصل در نظر گرفته شده است. مقاله اول به ارایه یک مدل درآمدی برای استفاده در پورتال صنعت فرش می‏پردازد و در مقاله دوم مباحث مربوط به قیمت‏گذاری خدمات دولت الکترونیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

فصل سوم مطالعه موردی گمرک الکترونیکی در کره جنوبی است. کشور کره جنوبی یکی از پیشرفته‏ترین سیستم‏های گمرک الکترونیکی در جهان را داراست و این پروژه یکی از جامع‏ترین پروژه‏هایی است که در این کشور به انجام رسیده است. لذا فصل سوم این شماره از ماهنامه آشنایی با پروژه گمرک الکترونیکی کره جنوبی را در دستور کار قرار داده است.

فصل چهارم این شماره نیز به ترجمه مقاله "A collaborative decision framework for managing changes in e-Government services" اختصاص داده شده است که در سال 2011 در نشریه Government Information Quarterly منتشر شده است. همواره توسعه و نگهداری خدمات دولت الکترونیکی که می‏توانند به طور موثر با تغییرات روبه­رو شوند، چالشی برای ادارات دولتی محسوب می‏شود. در این مقاله، با ارایه یک رویکرد مبتنی بر آنتولوژی به این چالش‏ها اشاره می‏شود. این رویکرد اولاً امکان پاسخگویی سیستماتیک به تغییرات، توسط سیستم‏های دولت الکترونیکی را با استفاده از روش‏های رسمی، جهت دست‏یابی به ثبات در هنگام وقوع تغییرات فراهم می‏آورد و ثانیاً امکان پاسخگویی آگاهانه طراحان و پیاده­سازان خدمات به تغییرات را با استفاده از دانش منطق طراحی ایجاد می‏کند.

 

 

 



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است