img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و پنج


در عصر اطلاعات و گسترش شبکه‌های جهانی، تامین امنیت و تضمین عدم دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است. استگانوگرافي به‌عنوان شاخه‌ای از رمزنگاری، هنر مخفي كردن يك پيام در يك كانال يا معبر ارتباطي است. به طوري كه نوع خاصي از اطلاعات مورد نظر در ساير انواع اطلاعات نهفته مي‌شود. استگانوگرافی به اطلاعات یا فایل مخفی شده در یک عکس دیجیتالی، فایل تصویری یا صوتی اطلاق می‌شود. رایج‌ترین استفاده از استگانوگرافی، مخفی کردن یک فایل درون فایل دیگر است. زمانی که اطلاعات یا یک فایل درون یک فایل حامل مخفی می‌شود، داده‌ها معمولا با یک کلمه عبور رمزگذاری می‌شوند. با توجه به اهمیت این علم، فصل اول این شماره از ماهنامه دولت الکترونیکی به معرفی علم استگانوگرافی، روش‌ها، ابزارها و نحوه پیاده‌سازی آن اختصاص یافته است.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است که اولین مقاله با عنوان "ارایه مدلی به‏منظور سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی" می‌باشد که در آن، مدل‏های سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته و با ترکیب این مدل‏ها، مدلی جامع برای ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی ارایه می‌شود. همچنین به‏منظور سنجش نیکویی برازش مدل، مدل ارایه شده از طریق تحلیل معادلات ساختاری مورد پایش قرار می‌گیرد.
دومین مقاله این فصل، بررسی چالش‏های سلامت الکترونیکی نام دارد. از آنجایی‌که کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه سلامت و بهداشت مزایای بسیاری از جمله ارتقای کیفیت خدمات الکترونیکی، کاهش هزینه‏ها و افزایش کارایی را به‏همراه داشته است، در این مقاله چالش‏های پیش‏روی سلامت الکترونیکی بررسی شده و پس از شناسایی، این چالش‌ها اولویت‏بندی می‌شوند تا بتوان از مزایای سلامت الکترونیکی به خوبی بهره‏مند شد.
در فصل سوم، به‌منظور پیاده‌سازی هوش تجاری چابک، از راهکار شرکت Balanced Insight که مزایای منحصربه‌فردی نظیر قابلیت‏های فوق العاده و انعطاف‏پذیری در چابک‏سازی هوش تجاری به همراه دارد، استفاده می‌شود. در این مطالعه موردی، مسایل کلیدی کسب و کار برای پیاده‏سازی پروژه‏های معمولی مورد اشاره قرار گرفته و نشان می‏دهد که چگونه هوش تجاری چابک ارایه شده از طریق راه­کار شرکت Balanced Insight می‏تواند این مشکلات را تا حدود زیادی برطرف سازد.
فصل چهارم نیز ترجمه گزارشی با عنوان " RISKS AND BENEFITS OF BUSINESS INTELLIGENCE IN THE CLOUD " است که در آن، مزایا و ریسک‎های استفاده از هوش تجاری به صورت ابر یکپارچه ارایه شده و به بیان اقدامات پیشگیرانه‎ای که پیش از اتخاذ رایانش به صورت ابر یکپارچه مورد نیاز هستند، پرداخته می‌شود.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است