img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره پانزده


بی شک تأمین هزینه­های دولت از مهمترین مباحثی است که در حوزه­های علوم اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار می­گیرد. از نظر اقتصاددانان بهترین شیوه تأمین هزینه­های دولت از طریق درآمدهای مالیاتی است که تا حد زیادی به ایجاد تعادل بین گروه­های مختلف درآمدی کمک نموده و سطح رفاه عمومی را بالا می­برد. در این بین شیوه­ اخذ مالیات از جمله چالش­هایی است که همواره مد نظر اندیشمندان بوده و سعی شده است تا در این حوزه شیوه­هایی مورد توجه قرار گیرند که تا حد ممکن امکان فرار مالیاتی و سایر سوءاستفاده­ها را کاهش دهند. با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به تمامی جنبه‏های زندگی بشر، و ظهور دولت الکترونیکی به عنوان شکل نوینی از دولت، اجرای کلیه خدمات و فعالیت­های دولت نیز به لحاظ الکترونیکی مورد توجه قرار گرفت و امروزه یکی از مهمترین مفاهیم در بحث دولت الکترونیکی، اخذ مالیات به شیوه­های الکترونیکی یا همان مالیات الکترونیکی است. با توجه به اهمیت این بحث، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی مفاهیم اصلی مالیات الکترونیکی اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است که اولین مقاله آن به پيش­بيني ورشکستگي 148 شرکت­ حاضر در بازار بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از دو تکنيک داده­کاوي پرداخته و نتايج حاصل از آن­ها را با يکديگر مقايسه می­کند. در دنياي رقابتی و بازارهای متغير امروز، پيش­بيني ورشکستگي شرکت­ها يکي از ملزومات افزايش انگيزه سرمايه­گذاري براي سرمايه‏گذاران و دولت­هاست. از آنجایی که شناسايي به هنگام شرکت­هايي که در شرف ورشکستگي هستند، بسيار مطلوب و مورد نياز است، این مقاله راهکار نوینی را در این زمینه ارایه می­دهد.

مقاله دوم در این فصل "بررسی تأثیر تکنولوژی اطلاعات در کشورهای در حال توسعه و توسعه­یافته" نام دارد. رسوخ تكنولوژي اطلاعات در تمام وجوه زندگي بشر از جمله بخش‏هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي، حكومتي، توليدي و... ضرورت پرداختن به آن را تصريح می‌كند. در اين مقاله ضمن بررسي تاثيرات تكنولوژي اطلاعات بر وجوه زندگی بشر به بررسي برنامه‏ها و استراتژي هاي چندين كشور در حال توسعه و توسعه يافته در زمينه تكنولوژي اطلاعات پرداخته مي‏شود.

در فصل سوم، مراحل تکامل و توسعه دولت الکترونیکی مورد توجه است و در همین راستا این مراحل در کشور نیوزلند مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Opportunitiesandthreats:Asecurityassessmentofstatee-governmentwebsites" است که در سال 2010 در شماره 27 نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. این بررسی، برآوردی بر ایمنی سایت‏های دولت الکترونیکی ایالتی ایالات متحده امریکا است که برای مشخص نمودن فرصت‏ها و خطرات در رابطه با این سایت‏ها و کاربرانشان صورت گرفته است.

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است