img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره یازده


رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه ظهور و مداخله این فناوری در تمامی جنبه‏های زندگی بشر خصوصاً در حوزه مبادلات تجاری و بازرگانی باعث شده است که استفاده از این فناوری به عنوان یکی از مبانی اصلی هر فعالیت اقتصادی مد نظر قرار گیرد و می‏توان انتظار داشت که در آینده‏ای نه چندان دور به اولین شرط اساسی در افزایش قابلیت رقابت‏پذیری تبدیل شود. اما یکی از اهرم‏های تامین رقابت‏پذیری در تجارت الکترونیکی، وجود یک نهاد واحد برای ارایه مجوزهای سرمایه‏گذاری، تسهیل صادرات و واردات نهادهای تولیدی، ارایه خدمات سرمایه‏گذاری اعم از تامین مالی، مشاوره و غیره می‏باشد. دنیای امروز تجارت برای تحقق چنین امری E-Trade Hub را پیشنهاد می‏دهد.E-Trade Hub سیستمی جامع است که کلیه فعالیت‏های تجاری و سرمایه‏گذاری را در یک نقطه یکپارچه نموده و امکان تجارت به‏صورت الکترونیکی را فراهم می‏آورد. در واقع E-Trade Hub یکی از مفاهیم نوین و زیرساختی در تجارت الکترونیکی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از کشورها پیاده‏سازی E-Trade Hub را به عنوان یکی از پروژه‏های اصلی در توسعه تجارت الکترونیکی خود در اولویت قرار داده‏اند. با توجه به این مطلب، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی و تشریحE-Trade Hubاختصاص یافته است.

طبق روال چند شماره اخیر ماهنامه دولت الکترونیکی فصل دوم نیز فصل مقالات منتخب است که در آن دو مقاله آورده شده است. اولین مقاله این فصل به تدوین مدل کسب و کار برای سلامت الکترونیکی اختصاص دارد. از آنجایی که دولت الکترونیکی مفاهیم بسیاری را در برمی‏گیرد و جنبه‏های مختلف زندگی بشر را متأثر می‏سازد، در این مقاله به بررسی یکی از مباحث مربوط به دولت الکترونیکی پرداخته شده است که خدمات قابل ارایه با روش‏های الکترونیکی در بخش بهداشت و درمان و سلامت را دربرمی‏گیرد. دومین مقاله در فصل دوم مربوط به بررسی و تحلیل SWOT دنیای مجازی SL می‏باشد. زندگی دوم (SL )، نام جهان اینترنتی خیالی‏اي است که آزمایشگاه لیندن در سال 2003، آن را ایجاد نمود و در حال حاضر این محیط اینترنتی جایگاه محبوبی در بین کاربران خود به دست آورده است، تا حدی که شرکت‏ها، سازمان‏ها و ارگان‏های دولتی و خصوصی زیادی نیز اقدام به سرمایه‏گذاری در این دنیای مجازی نموده‏اند. مقاله دوم این فصل نیز به بررسی و تحلیل استراتژیک زندگی دوم می‏پردازد.

در فصل سوم به مطالعه شرکت وال مارت به عنوان بزرگترین و موفق‏ترین خرده‏فروشی جهان پرداخته شده است و پس از معرفی این فروشگاه بزرگ، عوامل موفقیت و استراتژی‏های بکارگرفته شده در آن نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.

فصل چهارم این شماره از ماهنامه نیز ترجمه مقاله"Can intermunicipal collaboration help the diffusion of E-Government in peripheral areas? Evidence from Italy " است که در شماره 27 نشریه"Government Information Quarterly " در سال 2010 منتشر شده است. در این مقاله آثار پیاده‏سازی ساختار جدید درون‏سازمانی به‏منظور حمایت از توسعه دولت الکترونیکی در کشور ایتالیا، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این مقاله با استفاده از چارچوب‏های تحلیلی ارایه‏شده در علوم سازمانی، اثر همکاری‏های مشترک و درون‏سازمانی را در پیاده‏سازی دولت الکترونیکی مورد بررسی قرار می‏دهد.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است