img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره دوازده


در دنیای رو به رشد امروز، شهروندان به منظور انجام کلیه فعالیت‏های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... خود نیازمند برخورداری از اطلاعات ضروری در هر زمینه می‏باشند. در این راستا نقش دولت در زمینه اطلاع‏رسانی به شهروندان بسیار حایز اهمیت بوده و ضروری است تا شیوه‏های ارتباطی دولت و شهروندان بهبود یابند. این مهم با استفاده از خدمات دولت الکترونیکی امکان‏پذیر است. با رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه مفاهیم نوینی در مباحث مربوط به دولت الکترونیکی مطرح شده است و همواره سعی بر این بوده که بر سرعت دسترسی به اطلاعات به روز افزوده شود. در این راستا دولت سیار به عنوان یكی از شاخه‌های مهم دولت الكترونیكی، تحول قابل ملاحظه‏ای در حوزه ICT به وجود آورده است. توسعة روزافزون و افزایش ضریب نفوذ دستگاه‌های بی‌سیم قابل حمل خصوصاً تلفن همراه و قابلیت دسترسی شهروندان "در هركجا و در هر زمان" به خدمات ارایه‌شده روی آن‏ها، این ادوات را به ابزارهایی جذاب و مناسب برای ارایه خدمات مجازی تبدیل نموده است. به‏منظور آشنایی با خدمات و مفاهیم دولت سیار، فصل اول این شماره از ماهنامه دولت الکترونیکی به معرفی مفاهیم، حوزه‏ها، مزایا و مشکلات دولت سیار اختصاص یافته است. علاوه بر این، در این فصل تأثیرات دولت سیار در حوزه حکومت سیار و به‏ویژه سازمان‏های دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مطابق با روال پیشین ماهنامه، در فصل دوم، دو مقاله منتخب آورده شده است. از آنجایی که مالیات الکترونیکی یکی از خدمات قابل توجه در حوزه دولت الکترونیکی به شمار می‏رود، اولین مقاله این فصل، طراحي و ارایه مدلي جهت پذيرش اظهارنامه مالياتي الكترونيكي در اداره كل امور مالياتي استان قزوين می‏باشد. در این مقاله با بررسي اقتصاد ديجيتال، دولت الكترونيكي و سيستم اظهارنامه مالیاتی الكترونيكي در ايران و همچنين با بررسي مدل‏ها و نظريه‏هاي علمي رايج در اين زمينه از جمله نظريه يكپارچه پذيرش و استفاده از فناوري، مهمترين عواملي كه بر روي پذيرش اين سرويس الكترونيكي جديد توسط شهروندان تاثير دارند، مورد شناسايي قرار گرفته‏اند.

دومین مقاله در فصل دوم به معرفی مدل‏های پیشنهادی مبتنی بر منطق فازی به‏منظور اندازه‏گیری آمادگی الکترونیکی اختصاص دارد. در این مقاله با استفاده از رویکرد فازی، به معرفی ابزاری جهت اندازه‏گیری آمادگی الکترونیکی پرداخته شده است. روش‏های معرفی‏شده در این مقاله می‏توانند به‏منظور اندازه‏گیری میزان آمادگی الکترونیکی در سطح شرکت‏های کوچک و متوسط، بزرگ و حتی یک کشور مورد استفاده قرار گیرند.  

فصل سوم این شماره از ماهنامه نیز به مطالعه تجارب کشور هند در زمینه پیاده‏سازی دولت الکترونیکی اختصاص یافته است. طی سال‏های اخیر، بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور هند پیشرفت چشمگیری داشته است، به‏گونه‏ای که امروزه از این کشور به‏عنوان نمونه‏ای موفق در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی یاد می‏شود. به‏همین دلیل مطالعه اقدامات، راهبردها، سیاست‏ها و پروژه‏های انجام‏شده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دولت الکترونیکی در این کشور می‏تواند به‏عنوان یک الگوی موفق مورد توجه و استفاده کشورهای دیگر  قرار گیرد.

فصل چهارم ترجمه مقاله The willingness of e-Government service adoption by business users: The role of offline service quality and trust in technology است که در سال 2011 در نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. اين مقاله سعی دارد به این سؤال پاسخ دهد که چرا برخي از کاربران تجاری به پذيرش برنامه‏هاي كاربردي دولت الكترونيكي جهت انجام تعاملات با دولت تمايل بیشتری دارند


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است