img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و پنج


توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورود آن به عرصه‏های مختلف زندگی تغییرات شگرفی را در کسب و کارهای سنتی ایجاد نموده است و شیوه‏های مدیریت و تصمیم‏گیری در سازمان‏ها را تحت تأثیر قرار داده است. ساختارهای سلسله‏مراتبی سنتی سازمان‏ها، اغلب در پاسخگویی به تغییرات سریع بازار ناتوان بودند و این امر منجر به رویکردهای جدیدی برای سازمان‏ها شده است تا آن‏ها را مسطح‏تر و قابل انعطاف‏تر نماید. امروزه تمرکز از ساختارهای عمودی به فرایندهای افقی انتقال یافته و قدرت تصمیم‏گیری به صورت روز افزون به کارکنان سپرده شده است.این مقدمات باعث شده است که فرایندهای کاری مدیریت خدمات فناوری اطلاعات خلق شود.

ITIL 1، نگرشی نظام‏مند به کیفیت خدمت فناوری اطلاعات دارد و با ارایه جزئیات مهم‏ترین فرایندهای یک سازمان فناوری اطلاعات، مانند فهرست فعالیت‏ها،دستورالعمل‏ها و مسئولیت‏ها، مبنایی برای تطبیق با نیازهای سازمان‏های مختلف را فراهم می‏کند. توسعه و انتشار این رویکرد، رهنمودهای مفیدی در بسیاری از زمینه‏ها ارایه کرد که نتیجه آن، رشد و بلوغ سازمان‏های فناوری اطلاعات بود. باتوجه به اهمیت موضوع کیفیت خدمات فناوری اطلاعات، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی ITIL اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "دولت الکترونیکی و صنعت نفت ایران (هوشمندسازی صنعت نفت)"می‏باشد که در آن به کارگیری فناوری اطلاعات در صنعت نفت و هوشمندسازی صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله مفاهیمی چون دولت الکترونیکی، هوش تجاری،پنجره واحد وصرفه‏های اقتصادی هوش تجاری و لزوم هوشمندسازی صنعت نفت مورد توجه قرار گرفته و درانتها مدل بلوغ صنعت نفت هوشمند ارایه شده است.  

مقاله دوم در این فصل "پیشنهاد مدلی به‏منظور خلق مزیت رقابتی در تجارت الکترونیکی" نام دارد که در آن به اهمیت خلق،کسب و حفظ مزیت رقابتی اشاره شده و سپس استراتژی‏های خلق مزیت رقابتی در تجارت الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مدلی به‏منظور خلق مزیت رقابتی در تجارت الکترونیکی پیشنهاد شده است.   

فصل سوم، مطالعه موردی شرکت مایکروسافت است.در این مطالعه سعی شده است علاوه بر تشریح تاریخچه شرکت مایکروسافت، مواردی نظیر ویژگی و چشم‏انداز شرکت، اهداف و برنامه‏های استراتژیک سازماني، محصولات و خدمات،ساختار سازمانی و مدیریت منابع انسانی مطرح ‏شوند. در پایان این فصل نیز بااستفاده از تحلیل SWOT وپنج نیروی رقابتی پورتر، استراتژی‏های کسب و کار شرکت مایکروسافت در چالش‌های بازار ارایه شده است.

فصل چهارم ماهنامه ترجمه مقاله‏ای با عنوان "Conceptual Model of Business Value of Business Intelligence Systems " است که در سال 2010 در شماره 15 نشریه"Management" منتشر شده است. در این مقاله، سیستم­های هوش کسب و کار و ارزش اقتصادی آن‏ها بررسی شده و در نهایت مدلی مفهومی به‏منظورخلق ارزش تجاری از طریق سیستم‏های هوش کسب وکار پیشنهاد شده است.

 



1-    Information Technology Infrastructure Library

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است