انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.
مهندس سید حسین پاریاب
دبیر کل انجمن
h.paryab@ieca.ir
تلفن : 88991540 , 88991560
نمابر: 88991560
آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir
25
دومین همایش شهر هوشمند
13
همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش
11
اولین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین
چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی
07
چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور
دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوریهای جدید در جهت پیادهسازی پروژههای دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره های داده تحلیلی، منتشر می شود.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "تدوین راهکار اجرایی سیستم های مدیریت دانش" می باشد که در آن با مطالعه منابع مختلف، فاکتورهای موثر بر موفقیت پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش مورد شناسایی قرار می گیرند.علاوه بر این، به منظور ارایه یک نمونه عملی، وضعیت این فاکتورها در شرکت مشاور مدیریتو خدمات ماشینی تامین (به عنوان یک نمونه انتخابی) با استفاده از آزمون های آماری مورد بررسی قرار گرفته است تا از این طریق تعیین شود آیا این شرکت آمادگی لازم به منظور پیاده سازی این سیستم را دارا می باشد یا خیر.
مقاله دوم در این فصل " رفتار مصرف کننده در تجارت الکترونیکی" نام دارد. در این مقاله نكات كليدي رفتار مصرف كننده در تجارت الکترونیکی مورد بررسي قرار می گیرد.به طور خلاصه با توجه به یافته های این مقاله می توان بیان نمود که شناخت ساختارذهني مصرف كننده و عوامل مؤثر در نحوة شكل گيري آن، در طراحي سايت ها و فرايندجستجوي مصرف كننده به منظور بالا بردن نرخ بازدهي از سايت ها و ترغيب مصرف كنندگان به خريد از آن ها بسيار تأثيرگذار است.
فصل سوم، به مطالعه وضعیت تجارت الکترونیکی در کشور هند اختصاص دارد. در این مطالعه مواردی نظیر جمعیت شناسی،وضعیت آمادگی الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و مزایای آن برای کسب وکارها، سیاست های کشور هند در زمینه توسعه تجارت الکترونیکی، موانع زیربنایی رشد تجارت الکترونیکی، دلایل عدم تمایل کاربران هندی به خرید آنلاین و ... مورد بررسی قرار می گیرند.
فصل چهارم نیز ترجمه مقالهای با عنوان
"Critical issues pertaining to the planning andimplementation of E-Government initiatives"
است که در سال 2010 در شماره 27 نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. در اين مقاله يك چهارچوب مفهومي كه در ارتباط با درك تئوريك مسائل برنامهريزي و اجراي دولت الكترونيكي ميباشد، پيشنهاد ميشود که با استفاده از آن ميتوان فعاليتهاي موفقيتآميز دولت الكترونيكی را معرفي نمود.