img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و هفت


پیشگفتار

 

اقتصاد جهاني، در حال حرکت از كسب و كار سنتي به كسب وكار ديجيتالي است و نمود بارز اين حركت، گسترش روزافزون تجارت الكترونيكي می‏باشد. اما پیاده‏سازی تجارت الكترونيكي نیازمند استفاده از فناوري‏های مختلف به‏ منظور برقراري ارتباط با مصرف‏كنندگان، کسب و کارها و سایر ذی­نفعان برای انجام مبادلات تجاري است. اگرچه اينترنت، شناخته‏شده‏ترين اين فناوري‏هاست اما از فناوري‏هاي ديگر همچون مبادله الكترونيكي داده‏ها و كارت‏هاي هوشمند نيز به‏منظور انجام فعالیت‏های تجارت الکترونیکی استفاده مي‏شود. به‏طورکلی می‏توان گفت یکی از الزامات تحقق تجارت الكترونيكی، تهيه و توزيع كارت‌هاي هوشمند براي كاربرد‌هاي مختلف است، اما با توجه به تعدد اين كاربرد‌ها، هر فرد ناگزير بايد كارت‌هاي زيادي‌ را به همراه داشته باشد که اين مسأله مي‌تواند مشكلاتي را براي افراد ايجاد كند. ايده تجميع كارت‌هاي هوشمند در يك كارت و ايجاد كارت هوشمند چند‌ منظوره بهترين گزينه براي رفع اين مشكل است. اما طراحي چنين كارتي نيازمند مطالعه و بررسي نياز‌هاي گوناگون افراد در تجارت الكترونيكي و در نظر گرفتن عوامل مختلف است. با توجه به اهمیت این موضوع، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی کارت‏های هوشمند ملی اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی عملکرد شرکت‏های تجارت الکترونیکی با استفاده از کارت ارزیابی متوازن"می‏باشد. در این مقاله با توجه به اهمیت ارزیابی عملکرد شرکت‏های تجارت الکترونیکی در ایجاد رقابت‏پذیری، افزایش کارایی و اثربخشی و بهبود عملکرد، به استخراج عوامل کلیدی در سنجش عملکرد این شرکت‏ها پرداخته می‏شود. نتایج حاصل از این مقاله نشان می‏دهند که کلیه عوامل شناسایی‏شده به‏استثنای عامل برون‏ سپاری فعالیت‏های شرکت از عوامل مؤثر بر ارزیابی عملکرد شرکت‏های تجارت الکترونیکی می‏باشند.

مقاله دوم در این فصل "Critical Success Factors for BI Implementation" نام دارد. در این مقاله پس از مروری جامع بر مطالعات انجام‏شده پیشین، مهم‏ترین عوامل موفقیت در پیاده‏سازی سیستم‏های هوش تجاری با استفاده از تکنیک تحلیل سلسه مراتبی فازی، مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‏دهد که عواملی نظیر حمایت مدیران ارشد، چشم‏انداز و برنامه‏ریزی شفاف، ارتباط و هماهنگی میان کسب و کار و فناوری اطلاعات، مدیریت تغییر، کیفیت داده‏ها و تکنیک‏های مدیریتی از مهم‏ترین عوامل به‏منظور پیاده‏سازی موفق سیستم‏های هوش تجاری در سازمان‏ها می‏باشند.

فصل سوم، به مطالعه مورد کاوی شرکت «مانستر» اختصاص دارد. در این مطالعه سعی شده است با تشریح تاریخچه شرکت «مانستر»، مواردی نظیر چشم‌انداز و ماموريت، حوزه فعاليت،ويژگي‏ها، منابع انساني، فناوري و تحقیق و توسعه و چشم‌انداز آينده مطرح شوند. پس از آن با استفاده از تحلیل‏های 5 نیروی رقابتی پورتر، P.E.S.T و تحلیل SWOT، استراتژی‏های کسب و کار شرکت «مانستر» درچالش‌های بازار ارایه می‏شود.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان " A framework for analyzing interoperability in electronic government" است که در سال 2011 در شماره 1 از جلد 5 نشریه " Int. J. Electronic Finance" منتشر شده است. در این مقاله،بر اساس مدل مراحل رشد در تعامل‎پذیری دولت الکترونیکی، چارچوبی برای تحلیل و پیش‎بینی تعامل‎پذیری ارایه شده است. همچنین به‏منظور دستیابی به اهداف تحقیق، الگوهای مورد استفاده درهر یک از مراحل با استفاده از پارامترهای سازمانی، معنایی و فنی چارچوب تعامل‎پذیری دولت الکترونیکی، به‏کارگرفته شده‏اند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‎دهد که دولت‎هابا مسایل، انتظارات و منافع مختلفی مواجه هستند که به سطح بلوغ آن‎ها وابسته است.

 

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است