img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره هشت


در عصر حاضر که اطلاعات نه تنها به صورت ساعتی بلکه به صورت ثانیه‏ای در حال تغییر می‏باشد، وجود و دسترسی به اطلاعات صحيح و منسجم يکي از ملزومات اساسی هر فعالیت اقتصادی و تجاری به شمار می‏رود چراکه اشتباه بودن و یا عدم وجود اطلاعات صحيح باعث نتيجه‏گيري غلط و اخذ تصميمات نامناسب توسط بنگاه‏ها در بازار شده و نتایج وخیمی را در سطوح خرد و کلان اقتصادی به دنبال خواهد داشت. بنابراین راهکارها و ابزارهایی که بتوانند اطلاعات و داده‏ها را در قالبی یکپارچه درآورده و به صورت منسجم و به سادگی در اختیار استفاده‏کنندگان قرار دهند، اهمیت بالایی می‏یابند. یکی از این راهکارها انبارش داده (Data Warehousing ) است که هدف از آن فراهم کردن يک محيط يکپارچه جهت پردازش اطلاعات می‏باشد. در اين فرايند، اطلاعات تحليلي در دوره‏هاي مناسب زماني سازماندهي و ذخيره مي‏شوند تا بتوان از آن­ها در فرايندهاي تصميم‏گيري استفاده کرد. به طور کلي انبار داده‏ها (Data Warehouse )، مجموعه‏اي است موضوعي، مجتمع، متغير در زمان و پايدار از داده‏ها که به منظور پشتيباني از فرايند مديريت تصميم‏گيري مورد استفاده قرار مي‏گيرد.

انباره داده با دستیابی، یکپارچه­سازی و سازمان­دهی داده­های عملیاتی کلیدی به شکلی سازگار، قابل اطمینان و در دسترس، اطلاعات مختصر و قابل اعتمادی را در مورد فعالیت­های جاری، گرایشات و تغییرات در اختیار مدیران و تصمیم‏سازان قرار می‏دهد. این در حالی است که در فرایندهای اطلاعاتی کنونی، داده­ها معمولا در سیستم­های عملیاتی مجزا قرار دارند و در بهترین حالت مدیران تنها با استفاده از بخشی از اطلاعات تصمیم‏گیری می­کنند. بنابراین ایجاد یک انباره داده در قالب فرایند انبارش اطلاعات، یکی از نیازهای اساسی اطلاعاتی برای مدیران و سازمان‏های امروزی محسوب می‏شود.

به طوری که مستحضر هستید پیرو تعریف پروژه "پیاده‏سازی هوش تجاری در بخش بازرگانی" در معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی و از آنجایی که مفهوم هوش تجاری، مفهوم نسبتاً جدیدی است، در شماره سوم این ماهنامه با هدف ایجاد شناخت از مفاهیم اصلی مرتبط با این پروژه، فصلی به بررسی مفهوم هوش تجاری و سایر مفاهیم وابسته به آن به صورت اجمالی اختصاص یافت. در این شماره از ماهنامه در نظر است تا توضیحات تفصیلی‏تری از برخی ابعاد فنی پیاده‏سازی هوش تجاری آورده شود. بنابراین فصل اول این شماره به بیان مفاهیم اصلی انباره‏های داده اختصاص یافته است.

در فصل دوم فروشگاه‏های مجازی مورد بررسی قرار گرفته‏اند. امروزه با فراگیر شدن تجارت الکترونیکی در ابعاد وسیع، لزوم فراهم ساختن امکان خرید و فروش به صورت اینترنتی به میزان قابل‏ملاحظه‏ای خود را نمایان ساخته است. فروشگاه‏های مجازی و الکترونیکی نیز به وجود آمده‏اند که در محیط مجازی، امکاناتی همانند فروشگاه‏های فیزیکی در اختیار مشتریان قرار ‏دهند، لذا توسعه تجارت الکترونیکی، رشد و گسترش فروشگاه‏های مجازی را اجتناب‏ناپذیر می‏نماید. بنابراین در فصل دوم ماهنامه راجع به الزامات توسعه این فروشگاه‏ها، زیرساخت­های مورد نیاز، مزایا و معایب آن­ها و تفاوت‏های موجود با فروشگاه‏های فیزیکی مطالبی ارایه شده است.

با رویکرد بررسی و استفاده از تجربیات برتر کشورهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیکی در این شماره از ماهنامه تجربه کشور کره جنوبی در ایجاد و راه‏اندازی سیستم مالیات الکترونیکی این کشور مورد مطالعه قرار می‏گیرد. این سیستم یکی از پروژه‏های اصلی و نوآوری‏های دولت کره جنوبی در راستای تحقق دولت الکترونیکی در این کشور بوده است که با عنوان Home Tax Service نامیده می‏شود. از آنجایی که این کشور رتبه نخست را در توسعه دولت الکترونیکی در میان سایر کشورهای جهان دارد، مطالعه پروژه‏ فوق می‏تواند در جهت پیاده‏سازی سیستم جامع مالیات الکترونیکی در کشور و در راستای تحقق دولت الکترونیکی راهگشا باشد. 

بر اساس روال کار در چند شماره گذشته، فصل چهارم به معرفی خدماتی که در حال حاضر وزارت بازرگانی و سازمان‏های تابعه آن به شهروندان و سایر بخش‏ها ارایه می‏دهند، اختصاص یافته است. در این راستا در این شماره از ماهنامه خدمات سازمان بازرگانی استان‏های لرستان، گلستان و اردبیل و همچنین خدمات معاونت هماهنگی، توسعه منابع و امور مجلس معرفی خواهند شد.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است