img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره ده


ظهور و رشد سریع شبکه‏های ارتباطی و اطلاعاتی در عصر حاضر تحول شگرفی را در شیوه‏های داد و ستد و تعاملات بین فعالان اقتصادی پدید آورده و علاوه بر شیوه‏های الکترونیکی داد و ستد منجر به ظهور مفاهیم جدیدی چون تجارت سیار، دولت سیار، بازارهای مجازی و اینترنتی و ... شده است. تجارت سيار به كليه فعاليت‏هاي مرتبط با تعاملات تجاري از طريق شبكه‏هاي ارتباطي بر روي وسايل موبايل گفته مي‏شود. تجارت سيار را مي‏توان افقي از تجارت الكترونيكي دانست چرا که تجارت سيار به عنوان مرحله‏ای از توسعه تجارت الكترونيكي، از اصول اوليه آن پيروي مي‏كند اما كانال ديگري براي دسترسي به اينترنت به شمار مي‏رود كه برای فرآيندهاي تجارت الكترونيكي ایجاد ارزش افزوده‏ كرده و راه‏هاي جديدي را براي پاسخگويي به نيازهاي مشتريان فراهم مي‏كند. در شماره قبلی ماهنامه دولت الکترونیکی تجارت سيار از منظر دو عنصر مهم، مشتريان و تكنولوژي، مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این مبحث، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی و تشریح مدل‏هاي درآمدی و كسب‏وكار مطرح در دنياي تجارت سيار اختصاص یافته است.

مطابق با چارچوب جدید ماهنامه، در فصل دوم دو مقاله منتخب آورده شده است که اولین مقاله عوامل تأثیرگزار بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در فروشگاه‏های الکترونیکی را مورد بررسی قرار می‏دهد. در یک تعریف وفاداری مشتری، تعهد عمیق مشتری به خرید مجدد محصول/خدمت ارایه‏شده به طور مداوم در آینده است که علیرغم تاثیرات موقعیتی و تلاش­های بازاریابی که پتانسیل رفتن مشتری به سمت سایر فروشندگان را فراهم می­آورد، منجر به خرید از برند مشابه و یا مجموعه­های مشابه از برند می­شود. همچنین وفاداری الکترونیکی عبارتست از نگرش مثبت مشتری نسبت به فروشنده الکترونیکی که منجر به تکرار رفتار خرید می­شود. در دنیای رقابتی امروز خصوصاً در بازارها و فروشگاه‏های الکترونیکی، وفاداری مشتری راه کلیدی دست‏یابی به سود است. هزینه بالای جذب مشتری موجب می‏شود بسیاری از روابط با مشتریان در تراکنش­های اولیه از سودآوری لازم برخوردار نباشد. به همین دلیل وفاداری، تبدیل به یکی از ضروریات اقتصادی برای فروشگاه­های الکترونیکی شده است.

دومین مقاله در فصل دوم مربوط به بررسی میزان اثرگزاری توسعه دولت الکترونیکی بر بهره‏وری نیروی کار است. پرواضح است که به لحاظ نظری توسعه دولت الکترونیکی باعث کاهش اتلاف وقت و هزینه‏های اضافی و افزایش استفاده بهینه از هر یک از عوامل تولید می‏شود و یکی از این عوامل نیز نیروی کار است که در این مقاله به لحاظ آماری و با استفاده از روش‏های تخمین اقتصادی ارتباط بین بهره‏وری نیروی کار و توسعه دولت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است. 

 فصل سوم این شماره از ماهنامه به مطالعه موردی فروشگاه حراجی اینترنتی eBay اختصاص یافته است. eBayاز جمله بازارهای حراجی اینترنتی پیشرو در دنیا است که در سال 1995 تأسیس شده است. این سایت با بیش از 94 میلیون کاربر فعال، یکی از پربیننده‏ترین سایت‏های تجارت الکترونیکی در جهان است.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Do they want it? Do they use it? The Demand-Side of e-Government in Australia and New Zealand" است که در شماره 27 نشریه Government Information Quarterly" " در سال 2010 منتشر شده است. اين مقاله با استفاده از نظرات حاصل از 435 مصاحبه‏‏ تلفني انجام شده در استراليا و 498 مصاحبه تلفني انجام شده در نيوزلند، طرف تقاضاي دولت الكترونيكي را مورد بررسي قرار داده و به سنجش استفاده و حمايت از ابزار‏هاي دولت الكترونيكي توسط شهروندان و متقاضیان نیوزلند و استرالیا پرداخته است


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است