img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره نه


در راستای انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی به منظور آگاه‏سازی و شفاف‏سازی هر چه شایسته‏تر اذهان با مفاهیم، فعالیت‏ها و پروژه‏های دولت الکترونیکی خصوصاً وزارت بازرگانی و بخش بازرگانی کشور بر آن شدیم در جهت آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و آخرین فناوری‏های روز دنیا در این حوزه و همچنین بهره‏مندی از آخرین مطالعات محققین داخلی و خارجی، تغییراتی در چارچوب ارایه ماهنامه ایجاد نماییم. بنابراین از این شماره، ماهنامه دولت الکترونیکی در قالب 4 فصل با محتویات ثابت به صورت زیر منتشر خواهد شد:

 فصل اول به معرفی یکی از مفاهیم اصلی در حوزه دولت الکترونیکی و یا حوزه‏های مرتبطی چون تجارت الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

در فصل دوم مقالاتی در موضوعات مرتبط با دولت و تجارت الکترونیکی منتشر می‏شود.

فصل سوم، مطالعه موردی یک تجربه موفق حول مفاهیم مرتبط را دربرخواهد گرفت و با توجه به اینکه بحث دولت الکترونیکی مفهوم نسبتاً جدیدی در سطح بین‏المللی بوده و طی سال‏های اخیر نیز مقالات زیادی در این حوزه در نشریات بین‏المللی به چاپ رسیده است، نظر بر این است که از این پس فصل چهارم هر شماره به ترجمه یکی از مقالات به چاپ‏رسیده در نشریات معتبر بین‏المللی اختصاص یابد.

با توجه به تغییراتی که در چارچوب ماهنامه دولت الکترونیکی داده شده است، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی مفهوم تجارت سیار به عنوان یکی از مفاهیم نوین در تجارت الکترونیکی اختصاص یافته است. از آنجایی که تجارت سیار مفهوم گسترده‏ای است و با استفاده از ویژگی‏های اصلی آن می‏توان به واکاوی بحث دولت سیار نیز پرداخت، این مبحث در قالب سه بخش تدوین شده است که دو بخش اول که طی این شماره و شماره بعدی ماهنامه منتشر خواهد شد، مفاهیم اساسی در حوزه تجارت سیار را بیان نموده و بخش سوم نیز به طور خاص به بحث دولت سیار پرداخته است.

فصل دوم این شماره شامل دو مقاله با عناوین"مدل پیشنهادی برای کنترل تورم با استفاده از سیستم‏های خبره" و "شهر الکترونیکی؛ مقایسه دو شهر الکترونیکی برتر کیوتو و شانگهای" می‏باشد.

در فصل سوم به مطالعه موردی بانک Nordea به عنوان یکی از بانک‏های موفق در زمینه استفاده از ابزارها و استراتژی‏های بانکداری الکترونیکی در سطح بین‏المللی پرداخته شده است.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Using ICTs to create a culture of transparency: E-government and social media as openness and anti-corruption tools for societies" است که در شماره 27 نشریه Government Information Quarterly" " در سال 2010 منتشر شده است. این مقاله به مفهوم فرهنگ‏سازی در حوزه شفافیت اداری پرداخته و نشان می‏دهد که چگونه توسعه دولت الکترونیکی می‏تواند به افزایش نگرش‏های فرهنگی جهت افزایش شفافیت، ایجاد محیطی باز برای کسب و کار و کاهش فساد کمک نماید.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است