انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.
مهندس سید حسین پاریاب
دبیر کل انجمن
h.paryab@ieca.ir
تلفن : 88991540 , 88991560
نمابر: 88991560
آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir
25
دومین همایش شهر هوشمند
13
همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش
11
اولین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین
چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی
07
چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور
دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوریهای جدید در جهت پیادهسازی پروژههای دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره های داده تحلیلی، منتشر می شود.
در راستای انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی به منظور آگاهسازی و شفافسازی هر چه شایستهتر اذهان با مفاهیم، فعالیتها و پروژههای دولت الکترونیکی خصوصاً وزارت بازرگانی و بخش بازرگانی کشور بر آن شدیم در جهت آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و آخرین فناوریهای روز دنیا در این حوزه و همچنین بهرهمندی از آخرین مطالعات محققین داخلی و خارجی، تغییراتی در چارچوب ارایه ماهنامه ایجاد نماییم. بنابراین از این شماره، ماهنامه دولت الکترونیکی در قالب 4 فصل با محتویات ثابت به صورت زیر منتشر خواهد شد: فصل اول به معرفی یکی از مفاهیم اصلی در حوزه دولت الکترونیکی و یا حوزههای مرتبطی چون تجارت الکترونیکی اختصاص خواهد یافت. در فصل دوم مقالاتی در موضوعات مرتبط با دولت و تجارت الکترونیکی منتشر میشود. فصل سوم، مطالعه موردی یک تجربه موفق حول مفاهیم مرتبط را دربرخواهد گرفت و با توجه به اینکه بحث دولت الکترونیکی مفهوم نسبتاً جدیدی در سطح بینالمللی بوده و طی سالهای اخیر نیز مقالات زیادی در این حوزه در نشریات بینالمللی به چاپ رسیده است، نظر بر این است که از این پس فصل چهارم هر شماره به ترجمه یکی از مقالات به چاپرسیده در نشریات معتبر بینالمللی اختصاص یابد. با توجه به تغییراتی که در چارچوب ماهنامه دولت الکترونیکی داده شده است، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی مفهوم تجارت سیار به عنوان یکی از مفاهیم نوین در تجارت الکترونیکی اختصاص یافته است. از آنجایی که تجارت سیار مفهوم گستردهای است و با استفاده از ویژگیهای اصلی آن میتوان به واکاوی بحث دولت سیار نیز پرداخت، این مبحث در قالب سه بخش تدوین شده است که دو بخش اول که طی این شماره و شماره بعدی ماهنامه منتشر خواهد شد، مفاهیم اساسی در حوزه تجارت سیار را بیان نموده و بخش سوم نیز به طور خاص به بحث دولت سیار پرداخته است. فصل دوم این شماره شامل دو مقاله با عناوین"مدل پیشنهادی برای کنترل تورم با استفاده از سیستمهای خبره" و "شهر الکترونیکی؛ مقایسه دو شهر الکترونیکی برتر کیوتو و شانگهای" میباشد. در فصل سوم به مطالعه موردی بانک Nordea به عنوان یکی از بانکهای موفق در زمینه استفاده از ابزارها و استراتژیهای بانکداری الکترونیکی در سطح بینالمللی پرداخته شده است. فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Using ICTs to create a culture of transparency: E-government and social media as openness and anti-corruption tools for societies" است که در شماره 27 نشریه Government Information Quarterly" " در سال 2010 منتشر شده است. این مقاله به مفهوم فرهنگسازی در حوزه شفافیت اداری پرداخته و نشان میدهد که چگونه توسعه دولت الکترونیکی میتواند به افزایش نگرشهای فرهنگی جهت افزایش شفافیت، ایجاد محیطی باز برای کسب و کار و کاهش فساد کمک نماید.
در راستای انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی به منظور آگاهسازی و شفافسازی هر چه شایستهتر اذهان با مفاهیم، فعالیتها و پروژههای دولت الکترونیکی خصوصاً وزارت بازرگانی و بخش بازرگانی کشور بر آن شدیم در جهت آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و آخرین فناوریهای روز دنیا در این حوزه و همچنین بهرهمندی از آخرین مطالعات محققین داخلی و خارجی، تغییراتی در چارچوب ارایه ماهنامه ایجاد نماییم. بنابراین از این شماره، ماهنامه دولت الکترونیکی در قالب 4 فصل با محتویات ثابت به صورت زیر منتشر خواهد شد:
فصل اول به معرفی یکی از مفاهیم اصلی در حوزه دولت الکترونیکی و یا حوزههای مرتبطی چون تجارت الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.
در فصل دوم مقالاتی در موضوعات مرتبط با دولت و تجارت الکترونیکی منتشر میشود.
فصل سوم، مطالعه موردی یک تجربه موفق حول مفاهیم مرتبط را دربرخواهد گرفت و با توجه به اینکه بحث دولت الکترونیکی مفهوم نسبتاً جدیدی در سطح بینالمللی بوده و طی سالهای اخیر نیز مقالات زیادی در این حوزه در نشریات بینالمللی به چاپ رسیده است، نظر بر این است که از این پس فصل چهارم هر شماره به ترجمه یکی از مقالات به چاپرسیده در نشریات معتبر بینالمللی اختصاص یابد.
با توجه به تغییراتی که در چارچوب ماهنامه دولت الکترونیکی داده شده است، فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی مفهوم تجارت سیار به عنوان یکی از مفاهیم نوین در تجارت الکترونیکی اختصاص یافته است. از آنجایی که تجارت سیار مفهوم گستردهای است و با استفاده از ویژگیهای اصلی آن میتوان به واکاوی بحث دولت سیار نیز پرداخت، این مبحث در قالب سه بخش تدوین شده است که دو بخش اول که طی این شماره و شماره بعدی ماهنامه منتشر خواهد شد، مفاهیم اساسی در حوزه تجارت سیار را بیان نموده و بخش سوم نیز به طور خاص به بحث دولت سیار پرداخته است.
فصل دوم این شماره شامل دو مقاله با عناوین"مدل پیشنهادی برای کنترل تورم با استفاده از سیستمهای خبره" و "شهر الکترونیکی؛ مقایسه دو شهر الکترونیکی برتر کیوتو و شانگهای" میباشد.
در فصل سوم به مطالعه موردی بانک Nordea به عنوان یکی از بانکهای موفق در زمینه استفاده از ابزارها و استراتژیهای بانکداری الکترونیکی در سطح بینالمللی پرداخته شده است.
فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Using ICTs to create a culture of transparency: E-government and social media as openness and anti-corruption tools for societies" است که در شماره 27 نشریه Government Information Quarterly" " در سال 2010 منتشر شده است. این مقاله به مفهوم فرهنگسازی در حوزه شفافیت اداری پرداخته و نشان میدهد که چگونه توسعه دولت الکترونیکی میتواند به افزایش نگرشهای فرهنگی جهت افزایش شفافیت، ایجاد محیطی باز برای کسب و کار و کاهش فساد کمک نماید.