img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره نوزده


 


دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات روزبه‌روز در حال گسترش است. از زمانی که رایانه‌ها وارد زندگی بشر شدند، سالیان زیادی می‌گذرد. در طول این سال‌ها عطش پیشرفت باعث به‏وجود آمدن فناوری‌های جدید شده است. علاوه براین پیدایش اینترنت نیز تحولی شگرف در تبادل اطلاعات ایجاد کرده است. البته در زمان پیدایش اینترنت کسی فکر نمی‌کرد که روزی از اینترنت علاوه بر تبادل اطلاعات بتوان به عنوان یک سیستم پردازشی قوی استفاده نمود. اما امروزه بسیاری از پردازش‌ها توسط سرورها انجام می‌شوند. این موضوع باعث شد تا مبحث رایانش ابری (Cloud Computing) در جهان رواج پیدا کرده و در چند سال گذشته (تقریبا از سال ۲۰۰۶ به بعد)، شرکت‌های پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات سعی در ورود به این مقوله و به‏کارگیری آن در فرایندهای خدمات خود به مشتریان و کاربرانشان داشته باشند. به‏طوری‌که برترین‌های دنیای فناوری اطلاعات امروزه از رایانش ابری به عنوان یک مزیت رقابتی مهم نسبت به شرکت‌های هم‌پایه‌ خود استفاده می‌کنند. با توجه به اهمیت این بحث، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی رایانش ابری اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است که اولین مقاله آن به بررسی شبکه عصبی و رگرسیون خطی برای پیش‏بینی فاکتورهای موثر بر امنیت سیستم‏های تحت اینترنت در حوزه تجارت الکترونیکی پرداخته و نتايج حاصل از آن­ها را با يکديگر مقايسه می­کند. در اين مقاله، از الگوريتم پس از انتشار خطای شبكه عصبي، براي پيش‏بيني عوامل محيطي موثر بر كنترل‏ها استفاده شده است. نتایج حاصل از این مقاله نشان می‏دهد بررسی و کارشناسی سیستم‏های تحت اینترنت به عنوان مهم‏ترین عوامل محیطی محسوب می‏شوند.

مقاله دوم در این فصل "پیاده‏سازی و توسعه دولت الکترونیکی" نام دارد. هدف این مقاله بررسی مسائل مهم در زمینه پیاده‏سازی و توسعه دولت الکترونیکی است تا بدین وسیله راهنمایی برای مطالعات آینده دولت الکترونیکی در محیط جهانی فراهم آورد. علاوه بر این، در این مقاله به‏طور ویژه وضعیت دولت الکترونیکی در کشورهای درحال‏توسعه و توسعه‏یافته مورد بررسی قرار می‏گیرد.

فصل سوم، به مطالعه و بررسی استراتژی‏های فناوری شرکت ایسر به عنوان یکی از شرکت‏های بزرگ در صنعت IT اختصاص دارد. این مطالعه در هفت بخش تنظیم شده است و شامل مواردی نظیر معرفی شرکت ایسر، سیستم کسب وکار و دلایل رشد این شرکت، ویژگی‏های مدل‏های کسب و کار آن، استراتژی‏های کسب و کار، ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک ایسر به کمک ماتریس SPACE، چشم‏انداز آینده و نتیجه‏گیری می‏باشد.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "Supporting e-Government Progress in the United Arab Emirates" است که در سال 2010 در شماره 2010 نشریه "E-Government Studies and Best Practices" منتشر شده است. این مقاله مروری بر شیوه‏های حال حاضر دولت الکترونیکی در سطح بین‏المللی دارد و نقش برنامه زیرساختی مدیریت هویت ملی در امارات متحده عربی در حمایت از توسعه دولت الکترونیکی را مورد بررسی قرار می‏دهد.

                     محمدصادق مفتح

معاون توسعه فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيكي

                                                                                      وزارت صنعت، معدن و تجارت


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است