img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و یک


شتاب توسعه علوم بشری و پیشرفت فناوری‏های نوین، دستاوردهای جدید علمی را برای انسان به ارمغان آورده است، لیکن ورود به عرصه‏های جدید علمی و فناوری، همواره نکات و مسایل اخلاقی و محدودیت‏هایی را به همراه خواهد داشت. پیشرفت و توسعه علمی با یک فرایند دو جانبه همراه بوده است: یکی جنبه خدمات و ارزش‏های ارایه شده توسط فناوری جدید و دیگری، فرهنگ کاربردی و اخلاقی علوم نوظهور. خدمات و دستاوردهای فناوری‏های نوین در ارتقاء سطح کیفی زندگی انسان‏ها نقش مهمی ایفا می‏کنند و به رفع نیازها، مشکلات، خواسته‏ها و علایق بشر می‏پردازند. در مقابل ارایه خدمات و راهکارهای فنی، مسایلی چون اخلاق علمی و فرهنگ کاربری و اخلاقی، مورد توجه، بحث و بررسی قرار گرفته است. موضوعی که موجب اهمیت اخلاق علمی در دهه اخیر شده است، رشد پر شتاب علم و فناوری همزمان با ضعف نظام‏های سنتی اخلاقی در جوامع بوده است. اخلاق در فناوری اطلاعات، یک زمینه نوظهور از برخورد اطلاعات، بهداشت روانی و ارتباطات در عصر اطلاعات است که از طریق شبکه جهانی و فناوری‏های مرتبط با آن ارتقاء و تکامل می‏یابد. با توجه به اهمیت مسایل اخلاقی در فناوری اطلاعات، فصل اول این شماره از ماهنامه مطابق با شماره‌های پیشین، به ارایه گزارشی تحت عنوان "آداب فناوری اطلاعات" اختصاص دارد که در آن به نقش فناوری اطلاعات در جامعه امروز و ملاحظات اخلاقی این مسئله پرداخته شده و اخلاق علمی در حیطه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصل دوم این ماهنامه، دو مقاله منتخب ارایه شده است. اولین مقاله با عنوان "راهکارهای حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیکی" می‌باشد. با توجه به این‌که مشتریان در محیط اینترنت با كم‏ترين هزينه انتقال و به‏راحتي و تنها با يك كليك مي‏توانند از يك وب‏سايت خارج شوند و از وب‏سايتي ديگر بازديد نمایند، از این رو حفظ مشتريان در محیط تجارت الكترونيكي بسيار دشوار است. علاوه بر این، با توسعه زيرساخت‏ها و افزایش گرايش افراد به خريد اينترنتي، می‏توان انتظار داشت که يكي از مهم‏ترين راهبردهاي شرکت‏ها در آینده بر محور حفظ مشتریان در محیط تجارت الكترونيكي استوار خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله، راهکارهای حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد.
ظهور تجارت الکترونیکی باعث به‏وجود آمدن تغییراتی در نحوه ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف‏کنندگان می‏شود، چراکه با استفاده از آن هزینه‏های تولید، پردازش و انتقال اطلاعات به شدت کاهش می‏یابد. این تغییرات نقش واسطه‏ها (به‏عنوان ارتباط‏دهنده تولیدکنندگان و مصرف‏کنندگان) را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگرچه نمی‏توان به‏طور دقیق عنوان کرد که این تغییرات با چه سرعتی اتفاق خواهند افتاد، اما می‏توان انتظار داشت که واسطه‏گری الکترونیکی نقش عمده‏ای را در آینده تجارت الکترونیکی ایفا نماید. از این رو دومین مقاله این فصل، با عنوان "تجارت الکترونیکی، بازارهای دوجانبه و واسطه‏گری" به بررسی و تحلیل آثار واسطه‏گری الکترونیکی در شرایط وجود بازارهای دوجانبه در محیط تجارت الکترونیکی می‌پردازد.
در فصل سوم، به مطالعه موردی تجارت الکترونیکی در شرکت Nike، بزرگ‌ترین فروشنده لوازم ورزشی در جهان پرداخته می‌شود که در این بررسی، پس از معرفی شرکت و بیان محصولات آن، فرایند تجارت الکترونیکی و وب‌سایت این شرکت تشریح می‌شود. همچنین یکی از ابتکارات مهم و موفق این شرکت که مزیت رقابتی برای این شرکت محسوب می­شود، مورد اشاره قرار می‏گیرد. به‌علاوه وضعیت این شرکت با شرکت‌های رقیب در این صنعت مورد مقایسه قرار گرفته و وضعیت درآمدی آن از منظر تجارت سنتی و تجارت الکترونیکی تحلیل می‌شود.
فصل چهارم نیز، به ترجمه مقاله "Understanding users' initial trust in mobile banking: An elaboration likelihood perspective" اختصاص داده شده است که در سال 2012 در شماره 28 نشریه Computers in Human Behavior منتشر شده است. به‌دلیل وجود ریسک بالا، ایجاد اعتماد اولیه در کاربران برای تسهیل استفاده آن‎ها از بانکداری الکترونیکی امری ضروری است از این رو این مقاله با استفاده از مدل درست‎نمایی جزئی، به بررسی اعتماد اولیه کاربران نسبت به بانکداری سیار می‎پردازد.
 



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است