img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی


پیشگفتار

 

بی‏شک یکی از مهمترین الزامات توسعه تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی، ایمن‏سازی ارتباطات اطلاعاتی می‏باشد. جهت برقراری ارتباطات امن میان سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده در اینترنت از پروتکل SSL استفاده می‌شود. این پروتکل که پایین‌تر از لایه کاربرد و بالاتر از لایه انتقال قرار می‌گیرد، با هدف ایمن‌سازی انتقال اطلاعات حساس و به‌منظور رد و بدل کردن سند‌های خصوصی از طریق اینترنت توسعه یافته است. با توجه به اهمیت این پروتکل در عملیات‌ تجارت الکترونیکی و مزایایی نظیر قابلیت دسترسی و اعتمادپذیری بالا، فصل اول این شماره از ماهنامه، به معرفی این پروتکل اختصاص یافته و ضمن تشریح مزایا و معایب این پروتکل، به اجزای آن اشاره نموده است. همچنین جهت آشنایی با نحوه کار پروتکل SSL، گام‌های این پروتکل و مکانیزم‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و الگوریتم‌های رمزنگاری مورد پشتیبانی این پروتکل معرفی شده‌اند.

در فصل دوم این ماهنامه، دو مقاله منتخب ارایه شده است. اولین مقاله با عنوان "بررسي و اولویت‌بندی عوامل کلیدی مؤثر بر موفقيت مديريت دانش درسازمان‌ها" می‌باشد. دانش به‌‌عنوان سرمایه مهم هر سازمان، تأثیرات شگرفی برسازمان دارد که مدیریت دانش روند این تأثیرات را بهبود می‌بخشد؛ اما پیش از پیاده‌سازی کامل مدیریت دانش در سازمان‌ها، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت ضروری است. از این رو در این مقاله، به منظور عملکرد بهتر مديريت دانش در سازمان‌ها و تضمین موفقیت درپیاده‌سازی آن، عوامل موفقیت بر مدیریت دانش در 4 دسته عوامل مدیریتی، فرهنگی،سازمانی و فنی بیان شده و برای شناسایی عوامل کلیدی از روش دلفی بهره گرفته شدهاست.

دومین مقاله این فصل با عنوان "بررسی اثر آمیخته بازاریابی اینترنتی بر بهبود عملکرد شرکت‏های اینترنتی" می‌باشد. از آنجایی‌ که استراتژی‏های بازاریابی الکترونیکی ابزار بسیار کارآمد و کم هزینه‏ای جهت ورود به بازارهای جدید بوده و زمینه‏های ورود آسان، کم هزینه و در عین حال با ریسک پایین به بازارهای خارجی را فراهم می‏آورد، در این مقاله، اثر آمیخته‏های بازاریاب یاینترنتی بر بهبود عملکرد شرکت‏های اینترنتی بررسی می‌شود. در این مقاله مدلیترکیبی به‌منظور همگامی با تحولات فناورانه و بهبود عملکرد سازمانی ارایه می‌شودکه این مدل پایه و اساس مناسبی برای برنامه‌ریزی استراتژیک است.

فصل سوم، به مطالعه موردی شرکت دوکاتی (شرکت موتورسیکلت ایتالیایی)پرداخته است که در این بررسی، پس از معرفی شرکت و بیان سایر خدمات آن، اولینفرایند تجارت الکترونیکی آن تشریح می‌شود. همچنین به‌منظور بررسی وضعیت کسب‌وکاراین شرکت، به تحلیل‌های استراتژیک آن پرداخته می‌شود.

فصل چهارم از این شماره ماهنامه نیز طبق روال شماره‌های پیشین، به ترجمه مقاله " An empirical examination of continuance intention of mobile payment services"اختصاص داده شده است که در سال 2012 در شماره 2 نشریه Decision Support Systems منتشر شده است. این مقاله، با استفاده از مدل موفقیت سیستم‎های اطلاعاتی و نظریه احساس مشارکت به شناسایی عوامل موثر بر استفاده مستمر از خدمات پرداخت سیار پرداخته و در آن تحلیل داده با استفاده از مدل‎سازی معادلات ساختاری انجام شده است.

 

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است