img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و دو


با عنایت به توسعه سريع فناوري اطلاعات و ارتباطات و كاربرد وسيع آن در مديريت زنجيره تأمين، بسياري از فعاليت‌هاي اساسي مديريت زنجيره تأمين، از طريق روش‌هايي جديد درحال انجام است. مديران بسياري از صنايع دريافته‌اند كه براي ادامه حضور در بازار،علاوه بر بهبود فرايندهاي داخلي و انعطاف‌پذيري در توانايي‌هاي شركت، بايستي محصولات خود را با كيفيتي مطلوب و قيمتي مناسب به مصرف‏کنندگان عرضه کنند. اين مسئله، زمينه روي‌آوري به فناوري‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي را كه تأثيري قابل ملاحظه در عرصه لجستيك و مفاهيم مربوط دارند، فراهم آورده است. یکی از موضوعاتی که امروزه توسط بنگاه‏ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است، لجستیک الکترونیکی می‏باشد. لجستیک الکترونیکی مجموعه اقداماتی است که بر روی شبکه اینترنت صورت گرفته و اجزای مختلف زنجیره تأمین را به صورت برخط، به یکدیگر مرتبط می‌سازد. باتوجه به اهمیت بحث لجستیک الکترونیکی در فضای دیجیتال، فصل اول این شماره ازماهنامه به معرفی لجستیک الکترونیکی اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل یک مقاله منتخب است. این مقاله با عنوان " ارایه رویه‏ای برایانتخاب و ارزیابی تامین‏کنندگان با روش ترکیبی فازی و الگوریتم زنبور عسل" می‏باشدکه در آن الگویی به‏منظور انتخاب و ارزیابی تامین‏کننده مناسب با ادغام روش فازی با الگوریتم زنبور عسل معرفی می‏شود. در این الگو ابتدا معیارهای مختلفی توسط گروه‏های مربوطه تعیین شده و اولویت‏بندی می‏شوند. سپس هر تامین‏کننده با توجه به این معیارها،مورد ارزیابی قرار می‏گیرد. در انتها نیز، نقاط ضعف و قوت او مشخص می‏شود تا برای بهبود نقاط ضعف، برنامه‏ریزی‏های لازم صورت پذیرد.

فصل سوم، به مطالعه موردی شرکت یاهو اختصاص دارد. در این مطالعه سعی شده است با تشریح تاریخچه شرکت یاهو، به چگونگی شکل‏گیری و گسترش آن اشاره شود. همچنین به منظور آشنایی کامل با این شرکت،چشم‏انداز، مأموریت و ارزش‏های آن بیان می‏شوند. علاوه بر این برخی از سرویس‏هاییکه توسط این شرکت به کاربران ارایه می‏شود، معرفی خواهند شد. در انتها نیز وضعیت این شرکت از نظر چند شاخص، مورد بررسی قرار گرفته و موقعیت آن‏ها با رقبای اصلی مقایسه می‏شود.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان " Researchand Design on E-government Information Retrieval Model"است که در سال 2012 در شماره 29 نشریه "Procedia Engineering" منتشر شده است. در این مقاله،مدل بازیابی اطلاعات دولتی مبتنی بر متادیتاها معرفی می‏شوند. این مدل ابتدا یک پایگاهداده از منابع داده‏ای دولت الکترونیکی را ایجاد می‏نماید و همه انواع مختلف منابع به طور یکسان در این پایگاه داده ذخیره می‏شوند. سپس این منابع توسط متادیتاها تشریح می‏شوند و شِمای مبتنی بر متادیتای این منابع اطلاعاتی دولت الکترونیکی، طراحی می‏شود.نتیجه این مقاله نشان می‏دهد که روش بازیابی اطلاعات دولت الکترونیکی بر اساس متادیتاها می‏تواند باعث بهبود اثربخشی و دقت بازیابی اطلاعات دولت الکترونیکی شود.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است