img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و نه


در دنیای امروز که حجم عظیمی از اطلاعات و داده‌ها روزانه در حال جابه جایی می‌باشند، سازمان‌ها به خصوص سازمان‌‌های مالی و تجاری موجود، با میلیون‌ها مشتری، مسئولیت خطیری در قبال حفاظت از حساب‌ها و اطلاعات محرمانه و شخصی این مشتریان به عهده دارند. برای حفاظت از محرمانگی اطلاعات مبادله‏شده میان این سازمان‌ها، حفاظت از داده‌های حساس ارسال شده روی شبکه‌های گسترده و همچنین حفاظت از پسورد و محرمانگی اطلاعات هر مشتری بانکی،بهترین شیوه، رمز کردن این اطلاعات و سپس ارسال آن می‌باشد. کلیدهای رمزنگاری یکی آز مهم‌ترین اطلاعات سیستم‌های رمزنگاری می‌باشند و نگهداری و حفاظت از آن‌ها امری ضروری است. از میان شیوه‌های مختلف حفاظت از کلیدهای رمزنگاری، حفاظت سخت‌افزاری از امنیت بالاتری نسبت به سایر روش‌ها برخوردار است. این سخت‌افزارهای امنیتی با هدف حفاظت از داده‌های حساس و برآورده نمودن نیازمندی‌ های امنیتی، شکل گرفته و به صورت یک ابزار مهم و ضروری در ساختار امنیت سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اهمیت این موضوع، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی ماژول‌های سخت‌افزاری امن اختصاص یافته است.

فصل دوم ماهنامه، شامل یک مقاله‌ منتخب با عنوان "بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‏سازی استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) درشرکت سایپا" می‌باشد. در این مقاله، پس از بررسی مطالعات انجام شده، مدل اوکرو مودامبی به‏عنوان مدلی جامع برای شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‏سازی CRMانتخاب شده و برای جمع‏آوری اطلاعات با تهیه پرسش‏نامه و توزیع آنمیان خبرگان بخش فروش شرکت سایپا، اعتبار و صحت اجزای مدل مورد سنجش قرار گرفتهاست. همچنین برای تحلیل نتایج سنجش از تحلیل عاملی، تحلیل همبستگی، تحلیل رگرسیون و واریانس و معادلات ساختاری بهره گرفته شده است.

فصل سوم، مطالعه موردی پنج شرکت مطرح در زمینه ERP با عنوان "مقایسه سیستم‏هایبرنامه‏ریزی منابع سازمانی متن‏باز" می‌باشد. در این مطالعه، ضمن ارایه مفاهیم اولیه، ویژگی‌های این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین معیارهایی جهت مقایسه شرکت‌های ERP،بیان شده و پنج شرکت مزبور از منظر این معیارها مقایسه شده‌اند.

فصل چهارم این ماهنامه،ترجمه مقاله‌ای با عنوان "Critical success factors for e-learning in developing countries: A comparative analysis between ICT experts and faculty" می‌باشد که در سال 2011 در نشریه Elsevier منتشر شده است. این مطالعه به شناسایی عوامل موثر در موفقیت سیستم‎های آموزش الکترونیکی پرداخته و اهمیت نسبی آن را میان دو گروه از کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات و استادان دانشگاه، در کشورهای در حال توسعه بررسی می‎کند.

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است