img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و سه


از گذشته، توسعه و پیاده‏سازی سیستم‏های اطلاعاتی در سازمان‏ها با چالش‏های خاصی مواجه بود که اجازه نمی‏داد فرایند تولید نرم‏افزار همانند تولید سخت‏افزار به‏صورت صنعتی و سریع پیش رود، همچنین تغییر و یکپارچه‏سازی سیستم‏های اطلاعاتی همواره مشکلات خاص خود را داشت. در مقابل، رهیافت‏ها و فناوری‏های ارایه‏شده در این حوزه نیز تلاش می‏کردند هر کدام به نوبه خود برای کاهش اثر این چالش‏ها و بهبود وضعیت بازار نرم‏افزار راه‏حل‏های موثری ارایه دهند. با گسترش كاربردهاي نرم‏افزار در تجارت و كسب‏وكار، لزوم ايجاد ارتباط بين نرم‏افزارهاي مختلف اهميت بيشتري يافت. نگرش جديد به اجزای مختلف نرم‏افزار مانند سرويس جديدي است كه مي‏تواند اين ارتباط را در زمان كوتاه‏تر و با هزينه كمتر ميسر سازد. معماری سرویس‏گرا روشی برای طراحی و پیاده‏سازی سیستم‏های توزیع شده‏ای است که در آن‏ها عملکرد سیستم به‏صورت سرویس در اختیار کاربران و یا سایر سرویس‏ها قرار می‏گیرد. با توجه به اهمیت بحث معماری سرویس‏گرا در توسعه و پیاده‏سازی سیستم‏های اطلاعاتی سازمان‏ها، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی این معماری اختصاص یافته است.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "بررسی و اولویت‌بندی ریسک‌های تجارت الکترونیکی با استفاده از روش FMEA" می‏باشد که در آن ریسک‌های تجارت الکترونیکی در دو سطح خرد و کلان مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از روش تجزیه و تحلیل عوامل شکست و آثار آن (FMEA)، اقدام به اولویت‌بندی این ریسک‌ها شده است. بر اساس نتایج حاصل از این مقاله می‏توان بیان نمود که در سطح کلان، ریسک فنی، ارتباطی و امنیتی، ریسک اقتصادی، سیاسی و تجاری و ریسک اجتماعی و فرهنگی به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین اولویت را دارند. به علاوه در سطح خرد، ریسک دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مهم‌ترین ریسک بوده و فراهم نبودن امکان ارتباط چهره به چهره کمترین اهمیت را دارد.
مقاله دوم در این فصل "بررسی عوامل موثر بر جذب سرمایه‏گذاری مستقیم خارجی به‏منظور توسعه تجارت الکترونیکی" نام دارد که در آن با استفاده از روش معادلات ساختاری عوامل مختلف مؤثر بر جذب سرمایه‏گذاری مستقیم خارجی به‏منظور توسعه تجارت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته‏اند. براساس نتایج تحقیق می‏توان بیان نمود که سه دسته از عوامل اقتصادی، سیاسی و حمایتی در جذب سرمایه‏گذاری مستقیم خارجی به‏منظور توسعه تجارت الکترونیکی موثر می‏باشند. همچنین نتایج نشان می‏دهد که عوامل اقتصادی از مهم‏ترین عوامل به‏منظور جذب سرمایه‏گذاری‏های مستقیم خارجی برای توسعه تجارت الکترونیکی بوده و عوامل حمایتی و سیاسی در اولویت‏های بعدی قرار دارند.
فصل سوم، به مطالعه موردکاوی پیاده‏سازی هوش تجاری سلف سرویس در شرکت اینتل اختصاص دارد. در این مطالعه، رویکرد مورد استفاده توسط تیم مهندسی تولیدات فنی اینتل به‏منظور پیاده‏سازی هوش تجاری مورد بررسی قرار می‏گیرد. نتایج این مطالعه نشان می‏دهد که شرکت اینتل توانسته است با ایجاد یکپارچگی میان هوش تجاری سلف سرویس و مدل‏های توسعه هوش تجاری متمرکز، یک محیط کارا و انعطاف‏پذیر به‏منظور ارایه اطلاعات مورد نیاز کاربران خود فراهم کند.
فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان "BI in a Cloud: Defining the Architecture for Quick Wins " است که در شماره 8 نشریه "SETLabs Briefings" منتشر شده است. بر اساس نتایج حاصل از این مقاله می‏توان بیان نمود که مدل ابری حاصل از برنامه‎های کاربردی سرویس‎گرا، با به‎کارگیری رایانش خارجی و پردازش در  قالب خدمات الکترونیکی بلادرنگ، موجب افزایش قابلیت انعطاف و مقیاس‎پذیری می‎شود. مزایای اولیه حاصل از این مدل، شامل چابکی کسب وکار همراه با هزینه‎های پایین‎تر خواهد بود و به این ترتیب سازمان‎ها می‎توانند به طور سریع‎تر و موثرتری به محیط‎های تجاری در حال تغییر، واکنش نشان ‎دهند.



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است