img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سی و شش


کاربران وب همواره در استفاده از آن با مشکلات يافتن اطلاعات مرتبط، خصوصي‏سازي اطلاعات و ايجاد دانش جديد با استفاده از اطلاعات موجود در وب روبرو بوده‏اند. روش‏هاي سنتي بازيابي اطلاعات که براي جستجوي اطلاعات در پايگاه‏داده‏ها به‏کارمي‏روند، در وب قابل استفاده نیست و کاربران، درباره نوع و نحوه بازنمايي اطلاعات سليقه‏های خاص و متفاوتی دارند، لذا تامين‏کنندگان اطلاعات در وب می‏بایست با توجه به خواسته‏ها و تمايلات کاربران، انواع گوناگونی از ارایه اطلاعات را ایجاد نمایند. از سوی دیگر، در حال حاضر اين سوال مطرح است که چگونه مي‏توان داده‏هاي فراوان موجود در وب را به دانشي قابل استفاده تبديل کرد، به طوري که يافتن اطلاعات موردنياز در آن به سادگي صورت پذیرد. همچنين چگونه مي‏توان با استفاده از داده‏هاي وب به اطلاعات و دانشي جديد دست يافت.
تکنيک‏هاي وب‏کاوي قادر به حل اين مشکلات هستند. وب‏کاوي با زمينه‏هاي مختلف تحقيقاتي علوم کامپيوتر همچون داده‏کاوي، پايگاه داده، بازيابي اطلاعات، هوش مصنوعي، يادگيري ماشين، پردازش زبان طبيعي، استخراج اطلاعات، انبار داده‎‏ها، طراحي واسط کاربر و ... در ارتباط تنگاتنگ است و گاهی به اشتباه به عنوان جایگزینی برای آن‏ها درنظر گرفته می‏شود. در فصل اول این شماره از ماهنامه سعی شده است تا مفاهیم اصلی وب‏کاوی مورد بررسی قرار گیرد.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است که اولین مقاله با عنوان "تحلیل الگوی وابستگی برند در شرکت مخابراتی ایرانسل" می‌باشد که در آن به بررسی مجموعه‏ای از متغيرهاي موثر بر وابستگی احساسی به برند در شركت ایرانسل پرداخته شده است. نتايج تحقيق بر مبناي پيمايش انجام شده نشان مي‏دهد پنج متغیر وفاداری به برند، ارتباط، علاقه، تمایل به پرداخت هزینه و تعصب به ترتيب اولويت بر حس وابستگی، تاثير مي‏گذارند.
دومین مقاله این فصل، "ارایه مدل پیشنهادی اولویت‏بندی استراتژی‏های بانکداری الکترونیکی در ایران" نام دارد. در این تحقیق استراتژی‏های توسعه بانکداری الکترونیکی شناسایی و با استفاده از تکنیک تاپسیس، اولویت‏بندی شده‏اند. اولویت‏بندی استراتژی‏های بانکداری الکترونیکی به بانک‏ها کمک می‏نماید که از طریق شناسایی اولویت‏ها منابع و سرمایه‏های خود را بر روی استراتژی‏هایی که اهمیت و اولویت بالاتری دارند قرار داده و از طریق تمرکز بر این استراتژی‏ها منافع بیشتری را عاید بانک نمایند. نتایج تحقیق نشان می‏دهد که تغییر ساختار، توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی، حضور در بازار بین‏المللی، توسعه منابع انسانی، بهبود شاخص‏های مالی، و توسعه سهم بازار به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین اولویت را در استراتژی‏های تجاری بانک به‏منظور توسعه بانکداری الکترونیکی دارا می‏باشند.
فصل سوم به مطالعه موردی شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) اختصاص یافته است. در این فصل سیستم اطلاعاتی کیفیت (Quality Information System) در شرکت وسترن دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.
فصل چهارم نیز ترجمه گزارشی با عنوان "Cloud Business Intelligence – Is what business need today" است که در سال 2013 در مجله بین‏المللی مهندسی و تکنولوژی روز (IJRTE) به چاپ رسیده است. در این مقاله عوامل مهم تأثیرگذار بر تکامل هوش تجاری جدید در رایانش ابری، مدل‏های مختلف استفاده از راه‏حل‏های هوش تجاری در ابرها، محرک‏های اولیه برای هوش تجاری ابری، آثار پیاده‏سازی هوش تجاری ابری و همچنین مباحث مربوط به آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است