img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سیزده


در عصر حاضر با پیشرفت‏ روزانه علم و تکنولوژی خصوصاً در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی زندگی بشر همواره با موج عظیمی از تغییرات مواجه است. این تغییرات مداوم تمامی جنبه‏های زندگی و تمامی نیازهای آدمی را در بر می‏گیرد. از این‏رو سعی شده است در بخش‏های مختلف این ماهنامه به نحوی تاثیر رشد شتابان فناوری اطلاعات در نیازهای روزمره و گوناگون بشر مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجایی که یکی از ابتدایی‏ترین و یا شاید تا حدودی مورد توجه‏ترین نیازهای آدمی را می‏توان میل به حرکت و تغییر مکان و آشنایی با فرهنگ‏ها، آداب و رسوم و مکان‏های مختلف دانست، گردشگری و میل به سفر از جمله مباحثی است که می‏تواند در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مورد توجه قرار گیرد. لذا فصل اول این شماره از ماهنامه دولت الکترونیکی به بررسی گردشگری و چگونگی تغییر و تحول آن با ورود فناوری اطلاعات به این حوزه اختصاص یافته است. امروزه گردشگری به ‏عنوان پدیده‏ای اجتماعی-اقتصادی و از مهم‏ترین منابع درآمدی کشورها، به یکی از بزرگ‏ترین و متنوع‏ترین صنایع دنیا تبدیل شده است. گردشگری به‏ معنای سفر کردن با مقاصد تفریحی، گذراندن اوقات فراغت و یا انجام تجارت است. سازمان جهانی گردشگری، آژانس تخصصی سازمان ملل متحد و سازمانی بین‏المللی در زمینه گردشگری است. طبق تعریف این سازمان، گردشگری شامل فعالیت‏هایی از قبیل مسافرت و اقامت در مکانی به غیر از محل اقامت به مدت حداکثر یک سال با اهداف تفریحی، تجاری یا مقاصد دیگر می‏شود. با ورود به عرصه فناوری اطلاعات و توضیح پدیده‏ای به نام دولت الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی نیز به عنوان یکی از مباحث این پدیده مورد توجه قرار گرفت.

فصل دوم به دو مقاله منتخب اختصاص یافته که اولین مقاله آن به بررسی فرصت‏ها و چالش‏های پیش روی دولت الکترونیکی پرداخته و این بررسی را با ارایه یک مدل پیشنهادی انجام داده است.

مقاله دوم در این فصل مروری بر عوامل مؤثر بر اعتماد در تجارت الکترونیکی نام دارد. مباحث امنیت و اعتماد در تجارت الکترونیکی همواره یکی از مهترین عوامل موفقیت اینگونه کسب و کارها به حساب آمده و وجود اعتماد شرط اساسی در هر داد و ستد محسوب می‏شود. این مقاله نیز سعی دارد تنها به بیان مختصر و مقدماتی عوامل دخیل در افرایش یا کاهش اعتماد در تجارت الکترونیکی بپردازد.

فصل سوم این شماره از ماهنامه مطالعه موردی شرکت تسکو است که به عنوان از خرده‏فروشان بزرگ و معتبر در سراسر جهان محسوب می‏شود.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "ONLINE GOVERNMENT ADVISORY SERVICE INNOVATION THROUGH INTELLIGENT SUPPORT SYSTEMS" است که در سال 2010 در نشریه "Information & Management" منتشر شده است. این مقاله با هدف استفاده از تجربه کشورهایی با شاخص‏های بالاي آمادگی دولت الکترونیکي و با تمرکز بر توانمندسازی، به شناخت روش‏هايي می‏پردازد که از طريق آن‏ها می‏توان سیستم‏های حمایتی هوشمند آنلاین را توسعه داد.



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است