img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره سه


ط اساسی موفقیت و برنامه‌ریزی صحیح برای دستیابی به اهداف کلان در هر فعالیت، به ویژه فعالیت‌های اقتصادی، در اختیار داشتن داده و اطلاعات درست و قابل اعتماد است. دسترسی آسان به این داده‏ها و استفاده بهینه از آن‌ها، یعنی تبدیل داده به اطلاعات و سپس دانش، تنها با به کارگیری زیرساخت‏های و ابزارهای مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان‏پذیر می‌باشد. به عبارت دیگر، ارائه این داده‏ها به صورت گزارش‏های تخصصی و مدیریتی، بی‏شک اثرات قابل توجهی عاید خواهد شد. بنابراین می‏توان گفت راهبردهای فناوری اطلاعات تنها زمینه‏ساز استفاده درست و بهینه از داده و اطلاعات در هر بخش است. فرایند هوش تجاری نیز چنین راهبردی را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی دارد تا در مرحله اول داده‏های خام سازمان‏ها، بنگاه‏ها و داده‏های کلان را تبدیل به اطلاعات نموده و در مرحله بعد این اطلاعات را در قالب گزارش‏های تخصصی و مدیریتی در اختیار مدیران، متخصصان، صاحب نظران و تصمیم‏گیرندگان قرار دهد. با این وصف هوش تجاری راهکار دنیای امروز برای استفاده بهینه از داده‏ها و اطلاعات است. در حال حاضر دفتر توسعه دولت الکترونیکی در معاونت فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی موظف شده است تا در یک پروژه ملی مبتنی بر رویکرد هوش تجاری، کلیه داده‏ها و اطلاعات بخش بازرگانی را در قالب انباره داده ذخیره‏سازی نموده و با استفاده از ابزارهای هوش تجاری، زیرساخت لازم برای تهیه گزارشات مورد نیاز مدیران ارشد و میانی و کارشناسان بخش‏های مختلف را فراهم آورد تا تصمیم‏گیرندگان در این عرصه بتوانند تصویر روشن‏تری از وضعیت بازرگانی کشور داشته باشند. با توجه به اهمیت پروژه حاضر و جایگاه ویژه آن در بخش بازرگانی کشور، فصل اول این شماره از ماهنامه دولت الکترونیکی به بررسی ویژگی‏ها و مفاهیم هوش تجاری با تأکید بر نقش و اهمیت آن در محیط کسب و کار اختصاص یافته است. امید است متن حاضر بتواند تصویری هرچند مختصر از اهداف و ساختار این رویکرد ارایه نماید. همچنین با هدف آگاه‏سازی و به منظور آشنایی مخاطبین ماهنامه با مباحث اساسی و زیرساختی دولت الکترونیکی، در هر شماره به بررسی و معرفی مفاهیم و کاربردهای دولت الکترونیکی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق آن پرداخته می‏شود. در این راستا فصل دوم این شماره از ماهنامه نیز به معرفی مفاهیم اساسی رمزنگاری اختصاص یافته است. در فصل سوم یکی از 31 پروژه نقشه راه دولت الکترونیکی کره جنوبی که به منظور بهبود کارایی و بهره‏وری سازمان‏های دولتی تعریف و اجرایی شده، مورد بررسی قرار گرفته است.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است