img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و هشت


خلق رسانه‏های جدید و گسترش فناوری اطلاعات وارتباطات، تاثیر عمیقی بر کسب و کار و تجارت داشته و شیوه تفکر رهبران تجاری را تغییر داده است. اقتصاد جهاني، در حال حرکت از كسب و كار سنتي به كسب و كار ديجيتالي است و نمود بارز اين حركت، گسترش روز افزون تجارت الكترونيكي می‏باشد. به همین جهت امروزه بسیاری از شرکت‏ها و موسسات به دلیل رقابت و فشار رقابتی از سوی رقبا و یا به دلیل تقاضای مشتریان به استفاده از تجارت الکترونیکی روی آورده‏اند.اما به‏کارگیری و استقرار موفقیت‏آمیز تجارت الکترونیکی نیازمند وجود یک برنامه و استراتژی مدون و مشخص است. بدون استراتژی مناسب تجارت الکترونیکی، ممکن است کلیه تلاش‏های شرکت در راستای استقرار تجارت الکترونیکی با شکست مواجه شده و ضمن اتلاف منابع مالی، انسانی و زمانی حتی بقای سازمان را نیز با تهدید مواجه کند. گام اولیه و اساسی تدوین استراتژی، بدون شک تدوین و طراحی اهداف استراتژیک تجارت الکترونیکی در چارچوب سلسله مراتب اهداف یعنی چشم‏انداز، رسالت و اهداف بلندمدت و کوتاه‏مدت سازمانی است. با توجه به اهمیت به‏کارگیری استراتژی‏های مختلف در محیط تجارت الکترونیکی، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی استراتژی‏های تجارت الکترونیکی اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "بررسی و اولویت‏بندی چالش‏های مدیریت منابع انسانی الکترونیکی با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکه‏ای" می‏باشد که در آن ضمن اشاره به چالش‏های مختلف پیش‏روی پیاده‏سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیکی، به اولویت‏بندی آن‏ها با استفاده از روش فرایند تحلیل شبکه‏ای (ANP)  پرداخته می‏شود. نتایج حاصل از این مقاله نشان می‏دهد که در میان فاکتورهای اصلی، عوامل فرهنگی و در میان زیر فاکتورها،مقاومت در برابر تغییر به‏عنوان مهم‏ترین چالش‏های پیاده‏سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیکی محسوب می‏شوند.

مقاله دوم در این فصل "بررسی و تحلیل اثر هوش تجاری بر تصمیمات استراتژیک سازمانی" نام دارد. در این مقاله پس از بررسی مطالعات انجام شده، یک مدل مفهومی از اثر هوش تجاری بر تصمیمات استراتژیک سازمانی،طراحی شده و با تهیه پرسش‏نامه و توزیع آن میان خبرگان هوش تجاری اعتبار و صحت مدل مورد سنجش قرار می‏گیرد. نتایج حاصل از این مقاله نشان می‏دهند که هوش تجاری موجب بهبود تصمیمات استراتژیک شده و بر ابعاد تصمیم‏گیری استراتژیک از جمله کارایی،اثربخشی، چابکی، انعطاف‏پذیری و یکپارچگی اثر مثبت و معناداری دارد.

فصل سوم، به مطالعه مورد کاوی شرکت اینتل اختصاص دارد. در این مطالعه سعی شده است با تشریح تاریخچه شرکت اینتل، مواردی نظیرحوزه فعاليت، ماموريت و راهبرد، تحقيق و توسعه، ارزش‏ها و فرهنگ سازماني و ...مطرح شوند. پس از آن با استفاده از تحلیل ماتریس گروه مشاوره بوستون یا ماتریس رشد/ سهم بازار (BCG)،استراتژی‏های کسب و کار شرکت اینتل در چالش‌های بازار و همچنین استراتژی‏های تجارت الکترونیکی در اینتل ارایه می‏شوند.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان " Evaluating the readiness of government portal websites in Chinato adopt contemporary public administration principles"است که در سال 2012 در شماره 29 نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. هدف این مقاله ارزیابی آمادگی دولت الکترونیکی برای اتخاذ اصول مدیریت دولتی در کشور چین می‏باشد.در این مقاله، برای یکپارچه‎سازی اصول مدیریت دولتی و نظریه‎های ارزیابی کیفیت وب‎، یک چارچوب ارزیابی پیشنهاد شده است که این چارچوب،پرتال‎های دولتی را از لحاظ محتوا، عملکرد و ساختار مورد ارزیابی قرار می‎دهد.شاخص‎های مورد استفاده دراین چارچوب بر ابعاد مختلفی نظیر تعامل، شفافیت، کارایی و اثربخشی تاکید دارند. همچنین تحلیل اعتبارسنجی ارایه‏شده در این مقاله نشان می‎دهدکه چارچوب ارزیابی پیشنهادی، تناسب خوبی با داده‎های واقعی دارد.

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است