img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و چهار


امروزه تحولات در فضای الکترونیکی به طرق مختلف تجارت جهانی را تحت تأثیر قرار داده است و ساختارهای سازمانی سنتی، دیگر نمی‌توانند با این تحولات سازگار باشند. سرعت روز افزون جهانی‏سازی و تغییرات زیاد آن، نیازمندبه یک ساختار جدید تجاری است که بتواند این شرایط را به بهترین وجه به‏کار گیرد.بازار جدید نیازمند سازگاری مداوم و واکنش‏های فوری است. هم‌اکنون سرعت یک شاخص رقابتی محسوب می‏شود و در این شرایط مدل قدیمی و کلاسیک تجارت رنگ خواهد باخت. درچنین عصری، سازمان‏ها با چالش عظیمی روبرو شده‏اند که برای بقا در این محیط رقابتی پیچیده و ناپایدار، ناگزیرند تلاش‏های زیادی نمایند. یکی از راه‏حل‏های بالقوه برای چنین چالشی، ایجاد شکل جدیدی از سازمان‏ها با عنوان سازمان مجازی است که پیش از این وجود نداشته و ماهیتی کاملا جدید و متفاوت از سازمان‏های سنتی دارد. در چنین سازمانی نیازی به حضور فیزیکی افراد نبوده و ساختار آن کاملاً منعطف است. همچنین نقش نیروی انسانی در چنین سازمانی بیش از پیش نمایان می‏شود که این نیروی انسانی با نوآوری و خلاقیت فرصت‏های موجود را شناسایی کرده و از این فرصت‏ها بهره می‏برند. با توجه به اهمیت بحث سازمان‏های مجازی در فضای دیجیتال، فصل اول این شماره از ماهنامه به معرفی سازمان‏های مجازی اختصاص یافته است.

فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است. اولین مقاله با عنوان "حمايت مديران ارشد عامل ضروری موفقيت در پياده‏سازي سيستم‏هاي مديريت دانش" می‏باشد که در آن ابتدا با مطالعه منابع مختلف عوامل موثر برموفقیت پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش شناسایی شده اند. سپس براساس مطالعات،بررسي ها و مصاحبه های انجام‏شده با خبرگان اين حوزه و جهت بررسی تاثير عوامل برروي يكديگر چارچوبي ارایه شده است كه با توجه به آن شركت ها بتوانند تعيين نمايند به منظور پياده‏سازي موفق مديريت دانش چه عوامل و با چه اولويت هايي را بايد مدنظرقرار دهند.

مقاله دوم در این فصل " ارایه مدل پیشنهادی به‏منظور ارزیابی وب‏سایت‏های تجارت الکترونیکی" نام دارد. در این مقاله برخی از عوامل مهم در ارزيابي وب‏سايت‏هاي تجارت الكترونيكی ارایه شده‏اند. بر اساس نتایج این مقاله می‏توان گفت دو دسته کلی شاخص‏های عمومی و شاخص‏های مبتنی بر خدمات از مهم‏ترین عوامل در ارزيابي وب‏سايت‏هاي تجارت الكترونيكی می‏باشند. شاخص‏های عمومی شامل رابط کاربری، فناوری، امنیت، محتوا، به‏روزرسانی، دسترسی‏پذیری، مدیریت مخاطب و چند زبانه بودن می‏باشد و شاخص‏های مبتنی بر خدمات را سه بخش اطلاع‏رسانی، خدمات تعاملی سازمان و تراکنش مالی تشکیل می‏دهند.

فصل سوم، به مطالعه موردی شرکت  اچ‌پی اختصاص دارد. در این مطالعه سعی شده است علاوه بر تشریح تاریخچه شرکت اچ‌پی، مواردی نظیر ویژگی و چشم‏انداز شرکت، فرهنگ و ارزش‌هاي سازماني، سیاست‏های حقوق انسانی و تحقيق و توسعه مطرح ‏شوند. پس از آن با استفاده از تحلیل SWOT،استراتژی‏های کسب و کار شرکت اچ‌پی در چالش‌های بازار ارایه می‏شود.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان "The impact of e-commerce on international trade and employment"است که در سال 2011 در شماره 24 نشریه "Procedia Social and Behavioral Sciences" منتشر شده است. در این مقاله،نمای کلی تجارت الکترونیکی ارایه شده است و پس از آن برخی از شاخص‎های تجارت الکترونیکی که می‏توانند تجارت بین‏المللی و اقتصاد جهانی را تحت تأثیر قرار دهند معرفی شده‎اند. علاوه بر این در این مقاله،مسایل مربوط به تاثیر تجارت الکترونیکی بر تجارت بین‎المللی و اشتغال به چالش کشیده شده است.

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است