img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره چهارده


با ظهور و توسعه دانش فناوری اطلاعات و راهیابی آن به حوزه تجارت و اقتصاد، مفاهیم جدیدی چون بازاریابی الکترونیکی پدید آمده و دریچه جدیدی را به روی مباحث بازاریابی گشوده است. در حوزه تجارت و اقتصاد، امروزه بازاریابی یک فعالیت مهم و راهبردی به حساب می­آید و همواره بنگاه‏های تجاری و اقتصادی این عامل مهم را در برنامه‏های استراتژیک خود در نظر می‏گیرند. از آنجایی که دنیای رو به رشد به سمت الکترونیکی شدن تمامی فعالیت‏های جاری بنگاه‏ها در حرکت است، بازاریابی نیز از این تغییرات بی­نصیب نمانده و بازاریابی الکترونیکی در برنامه­های استراتژیک بنگاه­ها و سازمان­های موفق تجاری جایگاه ویژه­ای را به خود اختصاص داده است. بر اساس تعاریف متعدد ارایه شده، بازاریابی الکترونیکی همان فرایند تبلیغات الکترونیکی و فروش الکترونیکی است. به عبارت دیگر هر چه فرایند فروش و تبلیغات به روش الکترونیکی انجام گیرد می‏توان گفت که جامعه در حال حرکت و گذار از بازاریابی سنتی به سمت بازاریابی الکترونیکی است. از آنجایی که بازاریابی الکترونیکی مفهوم گسترده و قابل توجهی در تجارت الکترونیکی می­باشد، در فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی استراتژی­های بازایابی الکترونیکی پرداخته و سپس یک مدل اقتضایی نیز در این زمینه پیشنهاد شده است. براساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در زمینه بازاریابی الکترونیکی، استراتژی ‎های بازاریابی الکترونیکی به چهار دسته اصلی تقسیم ‎بندی می‏شوند که شامل استراتژی بازاریابی مبادله ‎ای، استراتژی بازاریابی پایگاه داده ‎ها، استراتژی بازاریابی رابطه ‎ای و استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش هستند.

فصل دوم به دو مقاله منتخب اختصاص یافته که اولین مقاله آن به تعریف مفهوم جدیدی در بحث انتخاب تأمین‏کنندگان تحت عنوان Proactive Supplier Selection می­پردازد. این مفهوم با استفاده از خاصیت event-based بودن عوامل سیار و با پیش‏بینی نیازهای مشتریان به منظور دستیابی به چابکی و انعطاف‏پذیری زنجیره‏تأمین، تعریف شده است.

مقاله دوم در این فصل "تأثیر دولت الکترونیکی بر رضایت شهروندان و بهبود امور اداری" نام دارد. در این مقاله به بررسی یکی از ابعاد دولت الکترونیکی که خدمات دولت به شهروندان (G2C ) است و اثرات توسعه آن بر رضایت شهروندان و بهبود امور اداری پرداخته شده است. مفاهیم مطرح شده در این رابطه شامل: ابعاد دولت الکترونیکی، ذی‏نفعان دولت الکترونیکی، انتظارات شهروندان از دولت، تاثیرات دولت الکترونیکی بر شهروندان، نقش دولت الکترونیکی در سازمان‏ها و تاثیر بر امور اداری و افزایش تعامل با شهروندان می‏باشد.

فصل سوم این شماره از ماهنامه، مطالعه موردی شرکت آمازون است که به عنوان یکی از بازارهای خرده‏فروشی اینترنتی معروف و شناخته‏شده در سطح جهان محسوب می‏شود.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله "The Contextual Benchmark Method: Benchmarking e-Government services"است که در سال 2010 در شماره 27 نشریه "Government Information Quarterly" منتشر شده است. در این مقاله سعی بر آن است که روش جدیدی برای ارزیابی خدمات دولت الکترونیکی ارایه ‏شود.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است