img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و یک


طی سال‏های اخیر، گروه جدیدی از شبکه‏های اطلاعاتی موسوم به "شبکه‏های اجتماعی آنلاین" توسعه یافته‏اند که می‏توان آن‏ها را از نظر کاربرد، رقیبی برای وب سنتی دانست. استفاده از خدمات شبکه‌هاي اجتماعي، روزبه‌روز محبوبيت بيشتري پيدا مي‌کند. امروزه سايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي، بعد از پرتال‌هاي بزرگي مانند ياهو، MSN يا موتورهاي جستجو مانند گوگل، از پراستفاده‌ترين خدمات اينترنتي به حساب می‏آیند. ایجاد و راه‏اندازی شبکه‏های اجتماعی با اهداف گوناگونی مانند اهداف تجاری و تبلیغاتی صورت می‏گیرد. محبوبیت زیاد و رشد سریع این شبکه‏های اطلاعاتی فرصت منحصر به فردی را برای مطالعه آن‏ها به وجود می‏آورد. مطالعه ساختار و رشدشبکه‏های اجتماعی می‏تواند برای طراحی و توسعه سیستم‏های فعلی مفید باشد و موجب طراحی بهتر شبکه‏های اجتماعی آنلاین آتی و درک عمیق‏تر تأثیر آن‏ها بر دنیای اینترنت شود. به همین دلیل فصل اول این شماره از ماهنامه به بررسی اصلی‏ترین مفاهیم شبکه‏های اجتماعی اختصاص یافته است.

در فصل دوم طبق روال شماره‏های پیشین ماهنامه،مقالات منتخب آورده شده است. مقاله اول در این شماره "SuggestionModel for Customer Service Enhancement Using Passive  RFID to  prevent a Fake OF Iranian Carpet" نام دارد. در این مقاله به منظورشناسایی نیاز مشتریان فرش دستباف و با بکارگیری تکنولوژی RFID مدلی پیشنهاد شده است که با استفاده از تگ‏ها و فرکانس UHF تا فاصله 2/2 متری، مشتری بتواند به راحتی مطابق با نیازش از طریق تطابق آن با مشخصات فرش در پایگاه داده‏ها، فرش مورد نظر را انتخاب کرده و همچنین از خرید و فروش فرش تقلبی نیز جلوگیری به عمل آید. 

مقاله دوم نیز "استراتژی‏های مدیریت تغییر برای موفقیت در پیاده‏سازی سیستم‏های ERP" نام دارد که در این مقاله با بررسی 12 مورد از پروژه‏های ERP که با موفقیت همراه بوده به شناسایی و تعیین اجزای استراتژی‏های مدیریت تغییر برای پیاده‏سازی موفق ERPپرداخته شده است.

فصل سوم مطالعه موردی شرکت بین‏المللی ماشین‏های تجاری (IBM)است و فصل چهارم این شماره نیز به ترجمه مقاله "Conceptiondevelopment and implementation of an e-Government maturity model in publicagencies" اختصاص داده شده است که در سال 2011در نشریه Government Information Quarterlyمنتشر شده است. این مقاله به تشریح چگونگی ایجاد، طراحی، توسعه وآزمایش مدل بلوغ دولت الکترونیکی توسط مقامات دولتی متخصص از چندین سازمان دولتی می‎پردازد که در نهایت در 30 سازمان دولتی منتخب در شیلی اعمال شده و منجر به ایجاد اولین ابزار رسمی اندازه‏گیری، ارزیابی و رتبه‏بندی برای آمادگی دولت الکترونیکی شده است.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است