img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره هیجده


 در دهه اخیر، پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن مراکز و سازمان‏های دولتی و خصوصی، رشد قابل توجهی داشته است. سیستم‏های الکترونیکی مانند دولت الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی و اخیراً رأی‏گیری الکترونیکی رفته رفته در حال نفوذ به زندگی روزمره بشر هستند. رای‏گیری الکترونیکی (e-voting)، نوعی انتخابات یا همه‏پرسی است که در آن از ابزارهای الکترونیکی برای جمع‏آوری و شمارش الکترونیکی آرا استفاده می‏شود. الکترونیکی کردن رای‏گیری با چالش‏هایی مشابه با الکترونیکی کردن هرکدام از موضوعات دیگر، نظیر دولت الکترونیکی مواجه است. با اینکه پیچیدگی این مورد کمی بیش از سایر موارد است اما به دلیل وجود مشکلاتی در رای‏گیری‏های سنتی، از جمله هزینه چاپ برگه‏های رای، زمان‏بر بودن رای‏گیری، احتمال رخداد خطا در شمارش آرا، زمان‏بر بودن شمارش آرا و مسائل دیگر استفاده از این نوع رای‏گیری به سرعت در حال گسترش می‏باشد. به همین جهت فصل اول این شماره از ماهنامه با عنوان "رأی‏گیری الکترونیکی"، به طرح مباحثی در زمینه نیازمندی‏های رای‏گیری الکترونیکی، مزایا و چالش‏های آن و نیز انواع روش‏ها و فناوری‏های مورد نیاز آن اختصاص یافته است.

در فصل دوم طبق روال شماره‏های پیشین ماهنامه، مقالات منتخب آورده شده است. در این شماره یک مقاله با عنوان "مروری بر عوامل مؤثر بر پذیرش دولت الکترونیکی" انتخاب شده است. در این مقاله پس از پرداختن به مشکلات پیاده‏سازی سیستم‏های دولت الکترونیکی در جوامع، برخی از عوامل مؤثر بر پذیرش دولت الکترونیکی معرفی خواهند شد. به‏طور خلاصه این عوامل را می‏توان در قالب سه دسته عوامل فردی، عوامل سازمانی و عوامل اجتماعی طبقه‏بندی نمود. 

فصل سوم این شماره از ماهنامه، مطالعه موردی شرکت اپل است که به عنوان یک شرکت بین‏المللی در زمینه فناوری‏های رایانه‏ای فعالیت می‏کند. این شرکت معمولا به تولید سخت افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‏افزاری این شرکت می‏توان آی‏پاد، آی‏مک و آی‏فون را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه تولید نرم‏افزار هم فعالیت دارد. نرم افزارهای آیتیونز، آی‏لایف و سیستم عامل مورد استفاده در رایانه‏های این شرکت Mac OS 10 نیز نمونه‏هایی از فعالیت‏های نرم‏افزاری این شرکت هستند.

فصل چهارم این شماره نیز به ترجمه مقاله " Computerization and e-Government implementation in Jordan: Challenges, obstacles and successes" اختصاص داده شده است که در سال 2009 در نشریه Government Information Quarterly منتشر شده است. در این مقاله، برخی از چالش‏ها، موانع و موفقیت‏های پیاده‏سازی دولت الکترونیکی در کشور اردن مورد بررسی قرار گرفته است.


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است