img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره شانزده



یکی از مهم‏ترین اولویت‏ها جهت تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی در نظام‏ آموزشی، توسعه کتابخانه‏ها و پویایی آن‏‎ها برای ارایه خدمات اطلاع‏رسانی بهتر و بیشتر است. اما حجم انبوه اطلاعات و کمبود فضای کتابخانه‏ها، حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی، انتظارات فزاینده مراجعه‏کنندگان کتابخانه‏ها در دستیابی به آخرین یافته‏های علمی و فناوری، سبب بروز انقلابی در این صنعت شده است. در واقع پیشرفت‏های اخیر در زمینه فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطی و گسترش نفوذ اینترنت، کتابداران، اطلاع‏رسانان و متخصصان فناوری اطلاعات را به اندیشه تأسیس شبکه‏های اطلاعاتی و راه‏اندازی کتابخانه‏های دیجیتالی واداشته است تا از این طریق بر محدودیت‏های کتابخانه‏های سنتی فایق آمده و خدمات کتابخانه‏ای را از طریق اینترنت و در دنیای دیجیتالی ارایه کنند. با راه‎‏اندازی کتابخانه‏های الکترونیکی، کاربران می‏توانند به شکلی منسجم و منظم، اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند و از راه دور به منابع دیجیتالی دسترسی داشته باشند. منظور از منابع دیجیتالی، تمام فايل‏هاي كامپيوتري مانند فايل­هاي متني، فايل­هاي تصويري، فايل­هاي صوتي، فايل­هاي فيلم، فايل­هاي نقشه و ... می‏باشد. با توجه به اهمیت این موضوع و گسترش آن در سال‏های اخیر، فصل اول این شماره از ماهنامه با عنوان "منابع دیجیتالی (با تأکید بر کتابخانه الکترونیکی)"، به طرح مباحثی در زمینه منابع دیجیتالی و کتابخانه الکترونیکی اختصاص یافته است.

در فصل دوم طبق روال شماره‏های پیشین ماهنامه، مقالات منتخب آورده شده است. در این شماره یک مقاله با عنوان "پیشنهاد یک الگوی ارزیابی (اندازه‏گیری) تجارت الکترونیکی در ایران" انتخاب شده است که پس از پرداختن به تعاريف و مفاهيم اوليه و برنامه­هاي چهارم و پنجم توسعه در حوزه تجارت الكترونيكی، وضعيت داده‌هاي مورد نياز براي ارزيابي اين فعاليت بررسي شده است و در نهایت نیز شاخص­هايي جهت ارزيابي و توسعه تقاضا براي تجارت الكترونيكی در كشور پيشنهاد شده است. 

فصل سوم این شماره از ماهنامه، مطالعه موردی شرکت گوگل است که به عنوان یک شرکت بین‏المللی اینترنتی و نرم‏افزاری است و به طور تخصصی در زمینه تبلیغات، رایانش ابری و جستجوی اینترنتی فعالیت می‏کند. شهرت این شرکت تا حدی است که توجه تمامی جستجوگران در دنیای اینترنت به آن جلب شده است.

فصل چهارم این شماره نیز به ترجمه مقاله " Securing e-Government and e-Voting with an open cloud computing architecture" اختصاص داده شده است که در سال 2011 در نشریه Government Information Quarterly منتشر شده است. این مقاله با استفاده از معماری رایانش ابری و فناوری‏های رمزنگاری، به ارایه راه‏کارهایی با سطوح بالا برای دولت الکترونیکی و رأی‏گیری الکترونیکی می‏پردازد که به شناسایی موضوعاتی منجر می‏شود که نیاز به تحقیقات بیشتری دارند. 

 


 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است