img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

ماهنامه دولت الکترونیکی

دفتر توسعه دولت الکترونیکی وزارت بازرگانی در راستای تحقق اهداف کلان دولت الکترونیکی در بخش بازرگانی کشور، اقدام به انتشار ماهنامه دولت الکترونیکی نموده است. این ماهنامه با هدف روشن نمودن هر چه بیشتر اذهان مدیران، کارشناسان و کارکنان درون سازمانی و برون سازمانی وزارت بازرگانی، با محوریت بررسی مفاهیم کلیدی در توسعه دولت الکترونیکی همچون آمادگی الکترونیکی، امنیت و اعتماد و به منظور شناسایی فناوری‌های جدید در جهت پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیکی از قبیل هوش تجاری و انباره ‏‏های داده تحلیلی، منتشر می شود.


شماره بیست و سه


امروزه با ظهور پدیده دهکده جهانی، سازمان‌ها می‌بایست از طریق بکارگیری استراتژی‌های نوین، کسب و کار خود را از دنیای واقعی به دنیای مجازی انتقال دهند. امروزه برندها به نماد‌های سرمایه‌داری بین‌المللی تبدیل شده‌اندو ارزیابی شرکت‌ها از سوی مشتریان را امکان‏پذیر می‌کنند به گونه‌ای که اغلب مشتریان، حتی حاضرند برای یک برند بهای بیشتری را بپردازند. یک بحث مهم و اساسی درزمینه برند و برندینگ، برند الکترونیکی است که روش جدید برای ساختن علامت و نشان تجاری برای سازمان‌ها به روش "همه چیز با یک کلیک" است که از مشخصه‌های اساسی و نوین تجارت الکترونیکی محسوب می‏شود. با توجه به اهمیت روزافزون این موضوع، فصل اول این شماره از ماهنامه دولت الکترونیکی به معرفی برند و پروسه ایجاد آن می‏پردازد.

فصل دوم این شماره شامل دو مقاله منتخب است. در مقاله اول با عنوان "ایجاد برند الکترونیکی با استفاده از استراتژی 3C"، برارزش تجربیات حسی از برند الکترونیکی براساس عوامل سفارشی‏سازی، ارتباطات و فرهنگ اشاره شده و به نقش طراحان در محیط مجازی به منظور ایجاد احساسات چندوجهی و تجسم احساسی از برند الکترونیکی تاکید می‏‏شود. در واقع به منظور بالا بردن ارزش برندالکترونیکی، شرکت‏ها نیازمند اتخاذ استراتژی‏های مناسب برای بهره‏گیری ازقابلیت‏های تعاملی اینترنت در بازارهای آنلاین هستند. لذا هدف این مقاله بررسی تجربی استراتژی‏های متنوع برای طراحی برند الکترونیکی است تا از این طریق بتوان به ایجاد محتوایی احساسی و عاطفی برای برند الکترونیکی پرداخت.

دومین مقاله این فصل با عنوان "بررسي عوامل تاثيرگذار در ترغيب به خريد آنلاين در ايران" می‏باشد. در اين مطالعه عوامل تاثيرگذار در تصميم به انجام خرید از طريق اينترنت كه در برخی مطالعات نیز بررسي شده بود، در خريداران ايراني مورد بررسي مجدد قرار می‏گیرد. با توجه به اهمیت جهانی‌شدن تجارت، نیاز به شناخت عوامل تاثیرگذار در نحوه انجام خرید در ملل مختلف،بازاریابان را به سوی شناخت خریداران سوق می‌دهد. در این مقاله با تعیین دسته‌بندی عوامل موثر در انجام خرید اینترنتی و بررسی نحوه تاثیر روی گروه‌های متفاوت خریداران سعی بر ایجاد بستری برای گسترش فعالیت بازاریاب‌ها در زمینه خریداینترنتی و شناخت خریداران ایرانی شده است.

فصل سوم، به مطالعه شرکت "فدکس" اختصاص یافتهاست. در این مطالعه، ضمن معرفی شرکت فدکس، تاریخچه آن بیان شده است. همچنین به منظور آشنایی بیشتر با این شرکت، مواردی از قبیل عوامل موفقیت شرکت، نوآوری در این شرکت، سرویس پست الکترونیکی مدیریت ارتباط با مشتریان، کسب و کار الکترونیکی درفدکس و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم نیز ترجمه مقاله‏ای با عنوان "Anew applicable model of Iran rural e-commerce development" است که در سال 2011 در شماره 3 نشریه "ProcediaComputer Science" منتشرشده است. در این مقاله بر اساس روش‎های کمی و کیفی یک مدل کاربردی تجارت الکترونیکی برای مناطق روستایی ایران ارایه می‎شود زیرا تجارت الکترونیکی بر جمعیت معیشتی و یا روستایی در کشورهای پیشرفته‎ای همچون ایران، تأثیر قابل توجهی دارد.



 
دانلود ماهنامه فقط برای اعضای فعال انجمن امکان پذیر می باشد.لطفا پروفایل خود را تکمیل کنید و یا اگر عضو انجمن نیستید، ثبت نام کنید.

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است