img
  • صفحه نخست

    خوش آمدید

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی تجارت الکترونیکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تجارت الکترونیکی، تأسیس شده است. درخواست تأسیس این انجمن در تاریخ ۱۳۸۸/۴/۱۰ در کمیسیون انجمنهای علمی ایران مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی، تصویب و طی نامه شماره ۳/۲۴۱۶ مورخ ۱۳۸۸/۴/۲۲ به هیئت مؤسس ابلاغ شد.

  • درباره انجمن

    انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مدیریت

    • هیئت موسسین
    • هیئت مدیره
    • مدیریت ها
    • کارگروه های تخصصی

    اسناد

    • سند راهبردی
    • اساسنامه
    • مجمع عمومی
    • فرم وکالتنامه مجمع

    چارت

    • چارت سازمانی

    شوراها

    • عالی
    • راهبری
    • برنامه ریزی
  • تماس با ما

    دبیر کل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

    مهندس سید حسین پاریاب

    دبیر کل انجمن

    h.paryab@ieca.ir





    تلفن : 88991540 , 88991560

    نمابر: 88991560

    آدرس پست الكترونيكي: info@ieca.ir


  • EN
  • عضویت
    • ورود
    • درخواست عضویت
    • شرایط عضویت

اطلاعیه

مطالب ویژه

فرمهای حمایت از پایان نامه ها دریافت مقالات همایش هشتم دریافت مقالات همایش هفتم دریافت مقالات همایش ششم

آموزش

ماهنامه دولت الکترونیکی


سبد خرید

ثبت نام دوره های آموزشی

کاربری

  • ورود
  • درخواست عضویت
  • شرایط عضویت

بخشهای سایت

  • ماهنامه دولت الکترونیکی
  • اعضای حقوقی انجمن
  • اعضای حقیقی انجمن
  • همایش ها
  • گالری تصاویر
  • پژوهشنامه تجارت الکترونیکی
  • پرداخت حق عضویت

آخرین رویدادهای انجمن

25

1395/05/25

دومین همایش شهر هوشمند



ادامه مطلب

13

1395/05/13

همایش بزرگ راهکارهای نوین بازاریابی و فروش



ادامه مطلب

11

1395/05/11

اولین کنفرانس بین ‏المللی اینترنت اشیاء و توسعه کسب و کارهای نوین



ادامه مطلب

11

1395/05/11

چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی



ادامه مطلب

07

1395/05/07

چهارمین همایش ملی پیشرفت و توسعه علمی کشور



ادامه مطلب
آرشیو

برنامه های آتی انجمن

  • پیگیری تصویب و ابلاغ نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی کشور
  • برنامه ‏ریزی برای برگزاری دوره‏ های آموزشی در سراسر کشور
  • اجرای پروژه های پایلوت در کشور(خروجی های نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران)
  • راه‏ اندازی هاب تجاری فرش جهان در ایران
  • راه‏ اندازی تجارت الکترونیکی فرش
  • راه‏ اندازی دوره‏های MBA و DBA تجارت الکترونیکی
  • همایش نهم تجارت و اقتصاد الکترونیکی و مسابقه استارت‏ آپ‏ ها
  • توسعه اینترنت اشیاء در حوزه لجستیک و زنجیره تامین
  • اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند
  • کاتالوگ الکترونیکی محصولات بر اساس استاندارد سازمان جهانی GS1

چهارمین صورتجلسه هیات مدیره انجمن

1389/05/18


چهارمین صورتجلسه هیات مدیره
 (1389/05/18)
چهارمین جلسه هیئت مدیره انجمن در تاریخ 18/5/89 با حضور اعضای هیئت مدیره، برخی از اعضای هیئت موسس و افراد کلیدی انجمن در محل معاونت برنامه‏ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی برگزار شد. در این جلسه سند راهبردی انجمن، شرح وظایف مدیریت‏های انجمن، شرح وظایف شورای مشاورین انجمن و لوگوی انجمن تصویب شد.

الف - شرح وظایف مدیریتهای انجمن
1- وظايف مديريت برنامه ريزي و امور اجرايي
  • تعيين خط مشي و تدوين استراتژي‌هاي انجمن و ارائه به هيئت مديره جهت تصويب و ابلاغ
  • برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت جهت اجراي مصوبات هيئت مديره
  • تدوين اهداف و برنامه‌هاي اجرايي در چارچوب سياست‌هاي كلي انجمن و بازنگري دوره‌اي يا موردي آن‌ها
  • طراحي و مديريت سازكارهاي عضويت ( اشخاص حقيقي و حقوقي ) در انجمن و پي‌گيري امور اعضاء
  • تهيه و تدوين سازكارهاي مربوط به جذب منابع، حمايت‌هاي مالي و همكاري با سازمان‌ها و نهادها
  • تدوين سازكار جهت شناسايي نيازهاي سازمان‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي در راستاي اهداف انجمن، با هماهنگي ساير مديريت‌ها
  • نظارت بر فرايند اجراي برنامه‌هاي مصوب و تهيه و تنظيم گزارش‌هاي مربوطه
  • انجام امور مالي انجمن در تعامل با رئيس و خزانه‌دار انجمن
  • تنظیم سازکار ارائه گواهی نامه به نهادهای فعال در حوزه تجارت الکترونیکی در تعامل با سایر مدیریت ها
  • تنظیم سازکار حمایت از ایده های کاربردی و پدیدآورندگان آثار در حوزه تجارت الکترونیکی


2- وظايف مديريت پژوهشي
1. طراحي و تدوين راهبردها و رويکردهاي کلان پژوهشي
2. برگزاري جشنواره ملي تجارت الکترونيکي در تعامل با مديريت‌های ذيربط
3. تعامل با دانشگاه‌ها و دیگر سازمان‌ها و نهادهای ملی در حوزه هاي پژوهشي و مشاوره‌های علمي- تخصصی
4. تعامل با نهادها و مؤسسات بين‌المللي در حوزه‌هاي پژوهشي
5. انتشار مجلات تخصصي انجمن (علمي- پژوهشي، علمي- ترويجي)
6. انتشار کتب تخصصي در حوزه تجارت الکترونيکي
7. شناسايی، ارزيابی، جذب و مديريت طرح هاي پژوهشي و مشاوره‌ای
8. تعامل با سازمان‌ها و نهادهاي ملی، منطقه‌اي و بين‌المللي در زمينه فراخوان‌هاي پژوهشي
9. برگزاري کنفرانس‌هاي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي
10. طراحي و مديريت کتابخانه ديجيتالي و بانک پژوهشگران
11. تلاش در جهت توسعه و بومی سازی استانداردها و مدل های تجارت الکترونیکی و مشارکت در تدوین قوانین و مقررات مرتبط

3- وظايف مديريت آموزش
1. طراحي و تدوين راهبردها و رويكردهاي آموزشي
2. نيازسنجي و اولويت بندي برنامه‌هاي آموزشي و انتشار تقويم آموزشي
3. تهيه و تدوين دستورالعمل‌ها و سازكارهاي آموزشي
4. ايجاد بانك اطلاعاتي مدرسين و دوره‌هاي آموزشي و سوابق آن‌ها
5. تدوين سرفصل‌هاي آموزشي در حوزه تجارت الكترونيكي
6. برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي و ارزيابي مستمر آن‌ها
7. توسعه و ترويج فرهنگ و كاربرد تجارت الكترونيكي از طريق آموزش و آگاه‌سازي عمومي
8. طراحي سازكار ارزيابي مدرسين، دوره‌ها و مراكز آموزشي مرتبط با تجارت الكترونيكي
9. تعامل آموزشي بانهادها و تشكل‌هاي مرتبط با تجارت الكترونيكي در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي
10. گسترش آموزش الكترونيكي از طريق بكارگيري سازكارهاي موثر و كم هزينه


4- وظايف مديريت روابط عمومي و امور بين الملل
1. تدوين و اجراي سازكارهاي ارتباط با فعالان و مراكز مرتبط با تجارت الكترونيكي و توسعه فعاليتها در داخل و خارج كشور و تهيه بانك اطلاعاتي
2. تهيه و تدوين سازكارهاي لازم براي اطلاع‌رساني و انعكاس اهداف ، سياست‌ها و فعاليت‌هاي انجمن
3. ايفاي نقش سخنگويي انجمن
4. ارايه نظرات مشورتي به رياست انجمن در زمينه چگونگي انعكاس اقدامات و فعاليت‌هاي انجمن
5. انجام امور مربوط به حضور اعضاي انجمن در مجامع بين‌المللي
6. انجام كليه امور مربوط به حضور ميهمانان خارجي
7. انجام امور مرتبط با برگزاري كليه گردهمايي‌ها و نشست‌هاي علمي و كارگاه هاي آموزشي انجمن و نمايشگاه های مرتبط با تجارت الکترونيک
8. اطلاع رساني و معرفي کليه فعاليتهای انجمن ( جشنواره ملی تجارت الکترونيکي، کارگاههای آموزشي انجمن، نشستهای تخصصي و...)
9. طراحي و تهيه برنامه‌هاي راديويي، تلويزيوني و تيزرهاي فر هنگي- تبليغي و انتشار بروشور و كاتالوگ
10. بررسي مطبوعات و رسانه‌ها و پايش وضعيت تجارت الكترونيكي و عملکرد انجمن
11. برنامه‌ريزي و زمينه‌سازي جهت جلب مشاركت دستگاه‌ها و مراكز علمي و دانشگاهي كشور
12. معرفی برترين های انتخاب شده در حوزه تجارت الکترونيکی در تعامل با ساير مديريت ها
13. هماهنگی، پیگیری و انجام کلیه امور مربوط به عضویت و اخذ نمایندگی در سازمانها و نهادهای بین المللی

ب - شرح وظایف شورای مشاوران

1. مشاوره جهت تصمیم سازي در راستاي سیاست هاي کلان انجمن به عنوان هسته مرکزي
2. ارائه مشاوره در حوزه هاي مورد نیاز انجمن
3. هماهنگی جهت جذب مشاوران مورد نیاز انجمن
4. تهیه گزارشات ارزیابی-عملکردي از فعالیت هاي انجمن حسب ارجاع رئیس انجمن
5. بررسی و اعلام نظر در خصوص پیشنهادهاي ارائه شده از سوي مدیریت ها و کمیته ها حسب ارجاع رئیس انجمن
6. انجام سایر موارد حسب ارجاع رئیس انجمن

ج – لوگوی انجمن
همچنین در خصوص تعیین مدیریت‏های انجمن نفرات ذیل پیشنهاد شدند :
1- مدیریت ارتباطات و امور بین الملل
آقای دکتر علی صنایعی به عنوان مدیر و آقای مهندس بابک ایران نژاد به عنوان معاون
2- مدیریت آموزش
خانم دکتر زرین‏تاج برنایی به عنوان مدیر و آقای مهندس سعید رضایی به عنوان معاون
3- مدیریت پژوهش
دکتر امیر مانیان به عنوان مدیر و آقای مهندس مجتبی رئیس صفری به عنوان معاون
4- مدیریت برنامه ریزی و امور اجرایی
برای این مدیریت برای هر پست مدیر و معاون دو نفر پیشنهاد شدند که به ترتیب اولویت عبارتند از:
1- آقای دکتر دژ پسند 2- آقای مهندس قلندری به عنوان مدیر
1- آقای مهندس محمد احمدزاده 2- آقای مهندس رضازاده به عنوان معاون

سیاست حفظ حریم شخصی کاربران | شرایط کاربری

کلیه حقوق برای انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران محفوظ است